مروری بر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر؛

«مغز استخوان» فیلمی جذاب برای منتقدان و مخاطبان عام

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۳۷۷۱
«مغز استخوان» فیلمی جذاب برای منتقدان و مخاطبان عام
فیلم سینمایی «مغز استخوان» یکی از فیلم‌های مهم جشنواره سی‌وهشتم فجر بود که مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حمیدرضا قربانی پیش از این، ساخت فیلم سینمایی «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» را در کارنامه خود داشته که در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو شد و توانست جایزه بهترین فیلم اول را برای او به همراه داشته باشد. او این بار نیز توانست نظر مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند و حتی فیلمش در نظرسنجی مردمی جشنواره فیلم فجر با نظرات مثبت بسیاری از سوی مخاطبان مواجه شد.

یکی از نکات جالب توجه در این فیلم، نگارش فیلمنامه آن توسط علی زرنگار است که پیش از این فیلمنامه‌های موفق متعددی چون «بدون تاریخ، بدون امضا» و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» را نوشته و در جشنواره‌ها و جشن‌های متعددی موفق به کسب جایزه شده است. حاضل همکاری علی زرنگار با حمیدرضا قربانی که بسیاری از منتقدان او را متأثر سینمای اصغر فرهادی می‌دانند اثر پر تعلیق و جذاب شده است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است:

الان مسئله‌ شما چیه؟! می‌خواین بگین قانونی نیست؟! یعنی اینجا همه‌چی همیشه قانونی اتفاق می‌افته؟! هممون درستیم؟! هیچکی هیچ غلطی نکرده تا حالا؟!

عوامل و مشخصات فیلم سینمایی «مغز استخوان» به شرح زیر است:

کارگردان: حمیدرضا قربانی

تهیه‌کننده: حسین پورمحمدی

بازیگران: نوید پورفرج، جواد عزتی، پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، بهروز شعیبی

سایل عوامل:

نویسنده: علی زرنگار، مجری طرح: کامران حجازی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، تدوین: هایده صفی یاری، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، طراح لباس: هدی میرزایی، صدابردار: وحید مقدسی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، گریم: محمود دهقانی، برنامه ریز: افشین رضایی، دستیار کارگردان: مهدی لطیفی، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکس: امید صالحی، مشاور رسانه‌ای: سید محمدصادق لواسانی و مدیرتولید: مهدی چراغی.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار خبرگزاری برنا، با دو تن از عوامل این فیلم سینمایی را می‌خوانید:

حمیدرضا قربانی، کارگردان فیلم سینمایی «مغز استخوان»، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فیلمنامه این اثر توسط علی زرنگار نوشته شده و افرادی که با آثار او آشنایی داشته باشند می‌دانند که زرنگار فیلمنامه‌نویس خوبی است و قدرت و مهارت بسیاری در نگارش فیلمنامه‌های اجتماعی ملتهب دارد.

قربانی خاطرنشان کرد: فیلمنامه‌های او بعضاً نه تنها در جشنواره‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند بلکه مخاطبان عام نیز از دیدن آثاری که به قلم او نوشته و ساخته شده‌اند استقبال کرده‌اند. همکاری با زرنگار برای من بسیار جذاب بود و امیدوارم اتفاقاتی که برای فیلمنامه‌های قبلی او رخ داد برای «مغز اسخوان» نیز رخ دهد. «مغز استخوان» دارای ایده‌ها و نقاط اوج و فرود بسیاری است.

او درباره بازی پریناز ایزدیار در این فیلم گفت: پریناز ایزدیار بازیگر توانمند و با تجربه‌ای است که در این جشنواره دو بازی خوب از او می‌بینیم. او در فیلم «سه کام حبس» نیز خوب ظاهر شده است.

فیلم ساختن در این شرایط کاری پر از ریسک است

حسین پورمحمدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مغز استخوان» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره را ندیده‌ام و از موضوعات آنها اطلاعات چندانی ندارم اما فکر می‌کنم «مغز استخوان» فیلمی باشد که مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد و فکر می‌کنم در سال آینده جزو آثار پرمخاطب باشد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد از سرمایه فیلم در بخش خصوصی تأمین شده است. با وجود وضعیت اقتصادی بدی که کشور به آن گرفتار است ساخت هر فیلمی با ریسک بزرگی همراه است. به طور کلی سرمایه‌گذاری در آثار هنری کار پر خطری است که باید در این عرصه با دغدغه فرهنگی وارد شد.

او افزود: با وجود این من اطمینان دارم که «مغز استخوان» اثری است که در بین مردم با استقبال خوبی روبرو می‌شود. هنوز برای پخش جهانی اقدام نکردیم اما قطعاً برنامه‌ریزی‌هایی داریم که فکر می‌کنم «مغز استخوان» می‌تواند در حوزه بین‌الملل نیز با بازخورد خوبی روبرو شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز