استقبال مخاطبان از آوای تبری

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۴:۵۲:۱۸
کد خبر: ۹۶۴۳۸۱
استقبال مخاطبان از آوای تبری
نخستین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن سوره با اجراهای پرجمعیت مازندرانی‌ها و گروه‌های متعدد دختران هنرستان موسیقی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نخستین شب اجرا در  اولین سانس سالن سوره جشنواره موسیقی فجر با آیین نوروزخوانی و شادیانه‌های مازندران شروع شد.

گروه ۲۱ نفره آوای تبری با لباس‌های محلی و اجرای آیین نوروزخوانی «نوید بهار» به صحنه آمدند.

جلال محمدی، سرپرست گروه آوای تبری ابتدای برنامه درباره اجراهای گروهش توضیح داد: از اسفند ماه، نوروز خوانی در سراسر ایران شروع می‌شود، به همین دلیل ما هم برای شروع برنامه، کاروان نوروزخوانی را به مناسبت نزدیک شدن به این ایام در نظر گرفتیم. آهنگ‌هایی که برای شما اجرا می‌کنیم تنظیم شده هستند و به‌ جز تیرماه که در تالار وحدت اجرا کرده‌ایم، با کمی تغییرات برای اولین بار امشب اجرا می‌شوند.

او همچنین از حاضران در سالن بابت اینکه گروه مجبور هستند برای هر اجرا سازهایشان را کوک کنند، عذر خواهی کرد و گفت: ما از مازندران آمده‌ایم و سازهایمان خشک است و با توجه به نور پروژکتورهای سالن مجبوریم سازهایمان را مرتب کوک کنیم.

اجرای دوسرکوتن با همکاری ۱۵ نوازنده که برای انجام آن دو سال تمرین کرده بودند همراه با نوای سرنا، همچنین تشت زنی زنان مازندران از برنامه‌های موسیقی جالب توجه این گروه بود.

«آیین نوروزخوانی»، «طیبه جان»، «غریبه خواهون»، «فاطمه مسکین»، «سوری جان» از جمله قطعاتی بودند که گروه آوای تبری در سالن سوره حوزه هنری اجرا کردند.

کیان شمس،پارسا محمدی، هاله اسماعیلی، علی رجب‌پور، سبحان‌الله چوپانی، زمان شکارچیان، محمدرضا محمدی، رضا یوسفیان،اشرف حسینی، حمیده محمدی، بهاره محمدی، امیرعلی خیاطی، فاطمه باکی، کوثر کریمی، محمد نصیری، باران قلی‌زاده، رامتین حسینی، مهدی اندراجمی، مصطفی مهدوی اعضای پرجمعیت گروه آوای تبری را تشکیل می‌دادند.

نظر شما