نوروزنامه۹۹/ مرور و تحلیلی بر جشنواره فیلم فجر ویژه نوروز؛ (قسمت دهم)

پول درمیاری خرج خودت کن!

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۰۰:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۶۵۷۱۵
پول درمیاری خرج خودت کن!
مجتبی احمدی؛ دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

در جشنواره فیلم فجر سی و هشتم یک اتفاق عجیب دیگر هم رخ داد که البته پیش از این نیز در سینمای ایران و خیلی از نقاط دنیا مرسوم بود اما نوع متفاوت این اتفاق در جشنواره سی و هشتم فجر از این باب بود که محسن چگینی که سالها به عنوان تهیه کننده سریال های طنز تلویزیونی شناخته شده است به ادعای پیمان قاسم خانی یکی از کارگردانان فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف2» در جشنواره 38 بود که همراه با او فیلم «خوب، بد، جلف؛ ارتش سری» ساخته شد.

از سویی دیگر سعید ملکان هم بعد از سالها کار گریم و چند موفقیت سینمایی در مقام تهیه کننده، برای اولین بار با فیلم «روز صفر» روی صندلی کارگردانی نشست و اتفاقا فیلمش با تحسین و کلی جوایز در روز اختتامیه روبه رو شد که البته به دلیل عدم حضورش در مراسم اختتامیه فیلم فجر با حواشی بسیاری نیز مواجه شد.

فیلم سعید ملکان را از چند زاویه بررسی می توان کرد:

اول اینکه این فیلم در زمان جشنواره با رای تایید مسعود فراستی که اصولا اهل تایید نیست مواجه شد.

دوم اینکه «روز صفر» با عنوان اولین تجربه فیلمسازی کارگردانش را مخاطبان سینما هم پسندیدند.

و سوم اینکه عدم انتخاب ساعد سهیلی به عنوان یکی از نامزدهای جشنواره خیلی به مذاق سعید ملکان خوش نیامد.

اینکه برخی مواقع تهیه کنندگان نمی توانند ساخت فیلم یا ایده شان را به یک کارگردان بسپارند و خودشان دست کار می شوند اتفاق دور از ذهنی نیست و در گذشته شاید بیشتر این مسئله در بحث نویسندگان و حتی بازیگران تکرار شده بود که امسال در جشنواره فیلم فجر محسن چگینی و سعید ملکان نیز در هیبت کارگردان هم سینما را تجربه کردند.

جدا از وسوسه های بازیگری و دیده شدن که خیلی از نویسندگان، تهیه کنندگان و کارگردان های سینما و تلویزیون را درگیر کرده و گاهی جلوی دوربین خودشان یا کارگردانان دیگری رفته اند حالا شاهد این هستیم که بسیاری از تهیه کنندگان و نویسندگان نیز علاقه مند هستند در قواره های کارگردان روی صندلی تولید بنشینند و فیلمشان را خوشان بسازند. اتفاقی که البته گاهی جواب داده گاهی خیر.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز