آذر محرابی:

سینمای سرگرم‌کننده، لزوماً سینمای کمدی نیست

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۷۲۱
سینمای سرگرم‌کننده، لزوماً سینمای کمدی نیست
آذر محرابی با اشاره به موفقیت فیلم‌های اجتماعی در سال‌های اخیر تأکید کرد که سرگرم‌کننده بودن فیلم‌ها در اکران نوروزی مهم است اما سرگرم‌کننده بودن لروزماً به معنی کمدی بودن نیست.

آذر محرابی منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرگرمی یک اصل جدایی‌ناپذیر در سینما و از اولویت‌های اصلی مخاطبان برای انتخاب فیلمی است که می‌خواهند در سینما ببینند، باید در انتخاب فیلم‌های اکران نوروز نیز جنبه سرگرم‌کننده بودن آثار مدنظر قرار بگیرد.

محرابی خاطرنشان کرد: گروه‌های سینمایی مختلف در ایام نوروز سعی دارند آثار اصطلاحاً بفروش خود را اکران کنند و آثار بفروش نیز فیلم‌هایی هستند که جذابیت بالایی داشته و می‌توانند مخاطبان خود را سرگرم کنند. این نگاه که آثار سرگرم‌کننده قطعاً کمدی هستند، تصور غلطی است و طی سال‌های اخیر شاهد فروش فیلم‌های اجتماعی نیز بودیم و حتی بسیاری از فیلم‌های اجتماعی از فیلم‌های کمدی موفق‌تر عمل کردند.

او افزود: امروز جامعه ما از لحاظ روحی شرایط مساعدی ندارد و ما در حال سپری کردن روزهای بسیار سختی هستیم. سینما نیز یکی از گزینه‌های مردم برای رسیدن به آرامش است که مردم در بسیاری مواقع برای رسیدن به آرامش، به سینما پناه می‌برند، این شرایط باعث شده تا بسیاری از فیلمسازان که شاید گیشه اولویت اصلی‌شان نبوده نیز بیش از هر چیز به گیشه و فروش فیلمشان توجه کنند. یکی از این فیلمسازان مصطفی کیایی است که همیشه در گیشه آثارش موفق بوده اما هیچگاه فیلمش را صرفاً برای موفقیت در گیشه نساخته و می‌بینیم که «مطرب» اینگونه نیست و اثری است که فقط برای موفقیت در گیشه ساخته شده است.

این منتقد در پایان اظهار داشت: متأسفانه وضعیت اقتصادی رویکرد کارگردان‌ها را تغییر داده و توجهات به کیفیت هنری آثار از بین رفته و بیش از هر چیز به نکاتی توجه می‌شود که می‌تواند به فروش فیلم در گیشه کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز