در قاب شبکه هیسپان تی وی؛

نگاهی به «مسلمانان جدید» آمریکای لاتین

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۲۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۹۶۸۴۳۷
نگاهی به «مسلمانان جدید» آمریکای لاتین
در این قسمت از برنامه «مسلمانان جدید» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، با مسلمانان جدید آمریکایی لاتین ملاقات خواهیم کرد که به نوعی اسلام را شناخته اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «مسلمانان جدید» شامل داستان ها و تجربیاتی از مسلمانانی است که اخیرا به دین اسلام گرویده‌اند و  آنها را برای ما بازگو می کنند. همچنین در این برنامه، تغییری را که اسلام در زندگی شخصی و اجتماعی آنها ایجاد کرده است، مورد بررسی قرار می دهیم.

این برنامه تبیین می کند که امروزه  آمریکا شاهد پدیده جالبی است: تشنه هایی که به دنبال حقیقت الهی هستند. مسلمانان جدید در جهان رو به افزایش هستند.  آن ها بدون اینکه در یک خانه اسلامی به دنیا بیایند، به اسلام نزدیک می شوند. به طور کلی کاتولیک ها، مسیحیان، یهودیان و بی‌خدایان بیشماری پاسخ به نیاز معنوی خود را  در اسلام می یابند.

همچنین تشریح می شود که اگرچه بسیاری از کشورهای غربی ادعا افراط گرایی را مترادف با اسلام  می دانند و اصرار دارند که از این دیدگاه منفی و نادرست استفاده کنند ، اما مدارا یکی از مهم ترین ویژگی های اسلام است.

امروزه در کشورهای اسلامی به لطف پیام صلح آمیز اسلام ، در بین همه مذاهب همزیستی مسالمت آمیز وجود دارد.

برنامه «مسلمانان جدید»  کاری از واحد برنامه‌های شبکه هیسپان تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان ، روزهای دوشنبه ساعت18:30 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن سه شنبه ساعت 9 صبح وچهارشنبه ساعت 2:30 بامداد روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

نظر شما