نوروزنامه ۹۹/ در فروردین ۹۸ چه خبر؟

توقف فیلم منوچهر هادی/کدام فیلم ها را مخاطبان سینما پسندیدند؟/توبیخ شبکه نسیم و...

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۷۴۴۱۵
توقف فیلم منوچهر هادی/کدام فیلم ها را مخاطبان سینما پسندیدند؟/توبیخ شبکه نسیم و...
در سال 1398 اتفاقات مختلفی در حوزه فرهنگ و هنر رخ داد که گوشه ای از مهم ترین رخدادهای این حوزه را به تفکیک ماه بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اتفاقات فروردین ماه سال 98 به شرح ذیل است:

اکران «رحمان ۱۴۰۰» متوقف شد

تخلف فیلم «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی مبنی بر عدم حذف کامل برخی از صحنه‌های اعلامی از سوی شورای پروانه نمایش در برخی از سینماها محرز شد و با عنایت به مفاد ماده ۱۸ آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم از ادامه اکران این فیلم جلوگیری به عمل آمد.

 مرمت‌کار پیشکسوت آثار هنری درگذشت

فرزین بنکدار مرمت‌کار پیشکسوت آثار هنری شامگاه ۱۴ فروردین ماه پس از تحمل دوره‌ای بیماری ریوی دار فانی را وداع گفت.

نمایش ۴۸ فیلم ایرانی در بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر

از میان ۵۲۲ عنوان اثر متقاضی، ۴۸ فیلم ایرانی، شامل ۳۳ فیلم سینمایی، ۶ فیلم کوتاه و ۹ فیلم مستند برای نمایش در بازار فیلم سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیده شد.

مدیر شبکه نسیم بابت «دورهمی» توبیخ شد

 عبدالعلی علی عسکری در نامه‌ای به معاون سیمای رسانه ملی با ابراز تاسف از پخش برنامه «دورهمی» در شرایطی که مردم نیازمند امیدآفرینی هستند، تصریح کرده است: علاوه بر توبیخ مدیر شبکه نسیم، باید سایر مسئولان شبکه که در این موضوع قصور و کوتاهی داشته‌اند برای برخورد قانونی لازم به هیات تخلفات سازمان معرفی شوند.

جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ایتالیا برای مهراوه شریفی‌نیا

مهراوه شریفی‌نیا جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بین‌المللی ‌ Diamond Film Awards ایتالیا را برای فیلم «پیاده» از آن خود کرد.

حضور ۲ فیلم مستند ایرانی در جشنواره انگلیسی

۲ فیلم مستند «سارا» ساخته هادی شریعتی و «من باید پرواز کنم» به کارگردانی غزاله رضوی در بخش مسابقه جشنواره اینترنتی «لیفت‌آف» انگلیس به رقابت پرداختند.

تدوینگر ایرانی جایزه جشنواره آمریکایی را از آن خود کرد

 اسماعیل علیزاده برای تدوین فیلم کوتاه «آریو والیبال» از جشنواره آمریکایی As IFF جایزه بهترین تدوین را از آن خود کرد. جشنواره «All Shorts Irvington Film Festival» در کشور آمریکا برگزار می‌شود و هر ساله در فصل بهار فیلم‌های داستانی، انیمیشن و مستند بسیاری در این فستیوال به نمایش گذاشته می‌شوند و با هم به رقابت می‌پردازند.

ایتالیایی ها به «آقای گوزن» جایزه دادند

انیمیشن «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی در دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «اسکپتو» در ایتالیا موفق به دریافت جایزه ویژه شد. جشنواره فیلم کوتاه «اسکپتو» بر فیلم‌های کوتاه مستقل متمرکز است و سعی دارد امکان ملاقات فیلمسازهای کشورهای مختلف را فراهم آورد.

«تگزاس۲» جایگزین «رحمان ۱۴۰۰» شد

پس از توقیف فیلم سینمایی «رحمان 1400» فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی به جای این فیلم در سرگروه سینمایی «ایران» روی پرده رفت.

معرفی پرمخاطب ترین فیلم اکران نوروز

در اکران نوروزی سال ۹۸ که از تاریخ ۲۵/‌۱۲/‌۹۷‬ شروع شد ۷ فیلم سینمایی در سینماهای کشور به نمایش درآمدند (به جز فیلم‌های هنر و تجربه)؛ فیلم «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی به تهیه کنندگی علی سرتیپی در ژانر کمدی بیشترین سهم از فروش (۴۴ درصد) و بیننده (۴۵ درصد) را در طی این مدت داشته، دومین فیلم موفق فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی به تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان در ژانر اجتماعی رتبه دوم سهم از فروش (۳۰ درصد) و بیننده (۲۹ درصد) و رتبه سوم سهم از فروش (۱۳ درصد) و بیننده (۱۲ درصد) را فیلم «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی به تهیه کنندگی حمید پنداشته در ژانر کمدی کسب کرده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز