نوروزنامه ۹۹ / گفت وگو با ثریا قاسمی:

آرزوی ویژه ثریا قاسمی برای سال جدید!

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۴:۵۳:۳۲
کد خبر: ۹۷۷۲۶۳
آرزوی ویژه ثریا قاسمی برای سال جدید!
ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت و محبوب سینما و تلویزیون ایران که با نقش‌آفرینی‌هایش در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی متعدد برای هر ایرانی خاطره‌سازی کرده معتقد است که مشکلات همیشه در زندگی وجود دارند و همه باید با امید به زندگی ادامه دهند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ثریا قاسمی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون که در سال 1349 با حضور در مقابل دوربین ناصر تقوایی در فیلم سینمایی «آرامش در حضور دیگران» برای اولین بار بازی در مقابل دوربین را تجربه کرد و خیلی زود خود را به عنوان یک بازیگر توانمند در سینما و تلویزیون ایران معرفی کرد.

ثریا قاسمی تا امروز در بیش از 50 فیلم سینمایی و سریال ایفای نقش کرده است که مجموعه‌های تلویزیونی «در پناه تو»، «پس از باران»، «شب دهم»، «او یک فرشته بود»، «نابرده رنج» و «کلاه پهلوی» و فیلم‌های سینمایی «خواستگاری»، «شام آخر»، «محاکمه»، «دعوت»، «ویلایی‌ها» اشاره کرد.

ثریا قاسمی در سال 1379 برای بازی در فیلم سینمایی «مارال» موفق به کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد. او شانزده سال بعد برای بازی در فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند.

ثریا قاسمی شاید دیگر مثل گذشته بازیگری پرکار نباشد اما قطعاً همچنان جزو برترین بازیگران زن سینمای ایران است. او در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره وضعیت این روزهای سینمای ایران که با شیوع ویروس کرونا به تعطیلی منجر شده، گفت: در طول این سال‌ها که من به عنوان بازیگر در سینمای ایران فعالیت می‌کنم همیشه مشکلات و مسائل بسیاری وجود داشته که سینمای ایران با قدرت از این مشکلات عبور کرده و به حیات خود ادامه داده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: این مشکلات بالاخره به پایان می‌رسد و امیدوارم این اتفاق زودتر از هر زمان دیگری رخ دهد. من به عنوان یک بازیگر و یک نفر از مردم ایران همان انتظاری را از مسئولان کشور دارم که همه دارند و امیدوارم مسئولان با مشکلات این روزهای مردم آشنایی داشته و برای رسیدگی به حل مشکلات اقدام کنند. به هر حال جایگاهی که امروز مسئولان کشور دارند برای انجام چنین کارهایی است.

او افزود: نباید با پیام‌های غلط در فضای مجازی یا برنامه‌های مختلف روحیه و امید مردم را از بین برد، من می‌دانم و مطمئن هستم همانطور که مردم ایران همیشه مشکلات را با قدرت پشت سر گذاشتند باز هم این کار را انجام می‌دهند و نشاط قطعاً به جامعه بازمی‌گردد. همیشه مشکلات وجود دارد و ما باید آمادگی مقابله با آنها را داشته باشیم. این مهم درباره سینما نیز صدق می‌کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «برگی از زندگی» در پایان گفت: همه مردم ناظر اتفاقات هستند و با مشکلات آشنایی دارند، نیاز نیست که من دوباره مشکلات را تکرار کنم. من به جز امید به آینده و نزدیک شدن به آرزوها برای جوانان کشورم هیچ آرزوی دیگری ندارم، آرزوی من بازگشت امید در دل جوانان کشور است.

نظر شما