سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال پیش بینی کرد:

انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال طی ۴ تا ۶ ماه آینده

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۲:۳۴:۰۶
کد خبر: ۹۷۷۹۹۱
انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال طی ۴ تا ۶ ماه آینده
ابراهیم شکوری درخصوص زمان زمان تقریبی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: ما احتمالاً حداقل بین 4 تا 6 ماه زمان داشته باشیم که رئیس جدید را انتخاب کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" رادیو گفت و گو با موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال و در ارتباط تلفنی با ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به روی آنتن رفت.

شکوری درخصوص عدم برگزاری مجمع و انتخابات فدراسیون اینگونه توضیح داد: فرآیند انتخابات فدراسیون فوتبال از دو ماه قبل طبق قانون شروع شد و خوشبختانه کل این فرآیند بدون مشکل پیش رفت و مشکل خاصی در حوزه ثبت نام ها و تایید صلاحیت ها و سایر بخش ها نداشتیم اما در ادامه با نامه فیفا مبنی بر اصلاح چند مورد از اساسنامه برای برگزاری انتخابات مواجه شدیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال افزود: با توجه به اینکه دو دوره انتخابات گذشته فدراسیون با همین اساسنامه انجام گرفته و 9 مجمع نیز برگزار شده و همچنین با توجه به شرایط خاص فوتبال کشورمان مکاتباتی را با فیفا انجام دادیم اما فیفا موافقت نکرد و اعلام کرد که انتخابات حتماً باید با اصلاح اساسنامه و تغییرات مدنظر آنها برگزار شود.

وی ادامه داد: ما حتی تا پنجشنبه هم منتظر ماندیم که شاید نظر فیفا تغییر کند که نکرد و با توجه به شیوع بیماری کرونا و کمبود زمان و مشکل رفت و آمدها انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق افتاد تا در این فرصت بتوانیم اساسنامه را اصلاح کنیم.

شکوری در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به نامه 22 فوریه فیفا نقشه راه را ارائه کرده یا خیر؟ گفت: این نقشه راه در جلسه ی روز چهارشنبه هیئت رئیسه تهیه و تصویب شده اما هنوز به فیفا ارسال نشده است. 

وی اضافه کرد: ما در نامه 11 بندی که به فیفا ارسال کردیم مسائل مختلف کشورمان را مطرح کردیم اما در جواب نامه موافقت خودشان را با برگزاری انتخابات فدراسیون با همان اساسنامه قبلی اعلام نکردند و حتی آقای بهاروند سرپرست فدراسیون هم در جواب این نامه پیشنهاد دیدار حضوری را مطرح کرد که هنوز جواب این نامه را نگرفتیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال بر ضرورت اصلاح فوری اساسنامه تأکید کرد و گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال باید هرچه سریعتر اصلاح شود و به رویت هیئت رئیسه برسد تا ما هم اساسنامه را به مجمع ارسال کنیم و در مجمع فوق العاده مصوب شود، نهایتاً هم به تصویب دولت برسد و فرآیند برگزاری انتخابات را دوباره آغاز کنیم.

شکوری با اشاره به دیگر مراحل و فرآیند ارائه نقشه راه در این حوزه بیان کرد: ابتدا باید اساسنامه اصلاح شود که البته پیش نویس آن توسط فیفا برای ما ارسال شده و ما باید آن را نهایی کنیم. 

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی توان زمان دقیقی را برای اصلاح اساسنامه مشخص کرد گفت: علاوه بر شیوع کرونا تعطیلات نوروز را هم در پیش داریم اما امیدواریم این اساسنامه در اسرع وقت طبق نظر فیفا اصلاح و برای اعضای مجمع ارسال شود و 21 روز بعد هم مجمع فوق العاده را برگزار کنیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اصلاح اساسنامه بر عهده کمیته تنظیم مقررات فدراسیون فوتبال است افزود: تصمیم گیری و تصمیم سازی بر عهده دبیرکل نیست بلکه نهادهای بالادست فدراسیون یعنی کمیته ها و هیئت رئیسه تصمیمات را اخذ می کنند و به دبیرکل ارجاع می دهند و دبیر کل هم مسئول اجرایی امور فدراسیون فوتبال و اجرای مصوبات است که بنده هم همین کار را می کنم.

شکوری تأکید کرد: مسئول این قضیه کمیته تنظیم مقررات است و بنده به عنوان دبیرکل در این کمیته حضور ندارم و اگر هم حضور داشته باشم تنها به عنوان دبیر کمیته هستم.

وی در رابطه با عدم حضور علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال بیان داشت: آقای کفاشیان بزرگ ماست و بنده از ایشان دعوت می کنم اگر خودشان صلاح می دانند و علاقه دارند در فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند و ما هم قطعاً استقبال می کنیم و مشکل خاصی در این قضیه نیست.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، پویایی ورزش و فوتبال را به شدت بر امیدوار کردن جامعه موثر دانست و گفت: همه ما باید به فعال باقی ماندن فوتبالمان کمک کنیم.

شکوری متذکر شد: کلیه صورت های مالی و ملحقات با جزئیات و به همراه دستور جلسه از 21 روز قبل برای کلیه اعضا ارسال شده است. 

وی درخصوص زمان زمان تقریبی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بیان کرد: فکر می کنم ما حداقل بین 4 تا 6 ماه زمان داشته باشیم که رئیس جدید را انتخاب کنیم. 

نظر شما