بررسی آسیب های وارد شده به تئاتر در گفت و گو با کارگردان و مدرس تئاتر؛

سکوت معنادار خانواده آبرودار تئاتر در ماجرای کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۰۸:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۸۴۲۲۶
سکوت معنادار خانواده آبرودار تئاتر در ماجرای کرونا
هادی مرزبان به لزوم حمایت دولت و مسئولین از اهالی تئاتر تاکید و گفت: اهالی تئاتر از آنجایی که آبرومند هستند و صورتشان را با سیلی سرخ نگه می دارند چیزی نمی گویند وگرنه همه می دانند کرونا بیش از هرچیز به تئاتر آسیب وارد کرده است و این لزوم حمایت دولت از تئاتر را می طلبد.

هادی مرزبان، کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به خسارتی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا به تئاتر وارد شده است، گفت: به نظر من آسیبی که این روزها به تئاتر وارد شده، به هیچ رشته ای وارد نشده است. این خسارت از جنبه مادی و معنوی قابل بررسی است و از این دو لحاظ ساعت ها جای بحث و گفت و گو دارد.

او ادامه داد: اگر بخواهم جنبه معنوی آن را بگویم باید به نمایشی که قبل از این وضعیت تمرین می کردیم اشاره کنم. من و تیمم با هزار آرزو و امید نمایش «دکتر نون» را تمرین می کردیم اما حالا این ویروی منحوس همه را نقش برآب کرد. این آسیب روانی که به گروه های نمایشی وارد شده است، بیش از هرچیز نگران کننده است.

مرزبان به لزوم حمایت دولت از تئاتر اشاره کرد و بیان داشت: هنگامی که من در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و... شرکت کردم و رای دادم هدفم این بود هنگام بروز چنین مسائلی حمایت شوم.

او افزود: زمانی که دعوای حقوقی برای من پیش بیاید چون اطلاعی از قوانین و این مسائل ندارم وکیل می گیرم تا مشکلم را حل کند. الان هم دقیقا مشابه همین مسئله به وجو آمده است و دولت و مسئولین باید فکری به حال اقشار مختلف که ضرر دیدند، کنند.

کارگردان نمایش «هملت با سالاد فصل» بیان داشت: جدا از مشکلات معنوی، آسیب اقتصادی که به اهالی تئاتر وارد می شود نگران کننده است. من بازیگری داشتم که برای تمرین از کرج به تهران می آمد و حتی پول کرایه راه نداشت. مشخصا الان با این وجود با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کند، اینجاست که دولت باید راهی پیدا کند.

مرزبان ادامه داد: ما در حال حاضر در تاریکی محض قدم برمی داریم چون نمی دانیم این شرایط تا کی ادامه دارد. اینکه صدای اهالی تئاتر در نمی آید و چیزی نمی گویند به خاطر این است که انسان های آبرومندی هستند و صورتشان را با سیلی سرخ می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز