در گفتگو با برنا تشریح شد؛

«خروج» به فروش بیشتری از اکران روی پرده سینما دست می یابد!

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۸۵۱۶۱
«خروج» به فروش بیشتری از اکران روی پرده سینما دست می یابد!
مشاور رسانه‌ای فیلم سینمایی «خروج» ضمن تشریح تمهیدات در نظر گرفته شده برای عرضه اینترنتی این فیلم سینمایی پیش از اکران عمومی، درباره نحوه انتشار آن و هدف از انجام این کار صحبت کرد.

محمد ذوقی، مشاور رسانه‌ای فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره عرضه اینترنتی این فیلم پیش از اکران عمومی آن در سینماها گفت: نحوه انتشار فیلم سینمایی «خروج» با تماشای آنلاین فیلم با مکانیزم فعلی وی او دی ها کاملا متفاوت است و می توان گفت به واسطه فیلم «خروج» مکانیزم جدیدی در کشور شروع به کار می کند.

او ادامه داد: اتفاقی که قرار است رخ دهد شبیه عملکرد نتفلیکس است. به این صورت که مخاطب به صورت آنلاین هزینه ای را پرداخت می کند و در زمان مشخصی به تماشای آن می نشیند.

ذوقی تاکید کرد: ما تمهیداتی اندیشیدیم که فیلم پس از قرار گرفتن در پلتفرم های فیلیمو، نماوا و... کپی نشود و در کانال های تلگرامی و سایت های مختلف به صورت رایگان قرار نگیرد. البته برای انجام این کار همه ما باید تلاش کنیم تا نه تنها برای «خروج» بلکه برای هیچ فیلمی این اتفاق رخ ندهد.

او افزود: به اعتقاد ما با انجام این کار از لحاظ اقتصادی اتفاق بهتری رخ می دهد و به حتما به فروش بیشتری دست پیدا خواهیم کرد. هرچند آغاز مسیر جدید جسارت می خواهد و ریسک دارد اما از آنجایی که این کار در دنیا هم انجام می شود قطعا در ایران هم موفق خواهد بود.

ذوقی با اشاره به اهداف سازمان اوج برای انجام این کار گفت: ما در انجام این کار چند هدف را دنبال می کنیم. اول اینکه یک اتفاق مبارک برای همه مردم که چند هفته در خانه قرنطینه هستند رقم می خورد و مسئولیت اجتماعی ما از دوشمان برداشته می شود، دوم اینکه اتفاق جدیدی در کشورمان به وقوع می پیوند که قابل ستایش است. 

او افزود: با توجه به شرایطی که پیش آمده و معلوم نیست سینماها تا چه زمانی تعطیل هستند، قطعا نحوه اکران فیلم ها یکی از بزرگترین دغدغه تهیه کنندگان و کارگردانان شده است. اینجوری که به نظر می رسد تا اردیبهشت و خرداد تعطیل خواهد بود و حتی اگر سینماها باز شوند تا یک مدتی به دلیل تاثیر روانی کرونا سوت و کور خواهد بود. حداقل اتفاقی که برای فیلم ها میوفتد این است هفته های اکران کوتاه تر می شود و این یعنی فروش کمتر و ضرر به فیلمساز.

مشاور رسانه‌ای فیلم «خروج» در پایان گفت: امیدوارم فیلم ها همین روش را درپیش بگیرند و به این اتفاق نو کمک کنند.  انجام این کار هم به صرفه تر است و هم برای مردم جذاب تر البته به نوع فیلم و موضوع آن هم بستگی دارد.

نظر شما