سجاد نوروزی:

برای بازگشت مردم به سینماها زمان زیادی نیاز داریم

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۸۹۸۲۸
برای بازگشت مردم به سینماها زمان زیادی نیاز داریم
سجاد نوروزی تأکید کرد که مشکلات شیوع ویروس کرونا که سینماها را تحت‌الشعاع خود قرار داده تا مدت‌ها وجود دارد و برای رسیدن به شرایط پیش از کرونا نیاز به زمان زیادی داریم.

سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز سینمای ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا در بدترین وضعیت ممکن است و این وضعیت عجیب تنها مختص سینمای ایران نیست، کرونا سینمای تمام دنیا را دچار بحران کرده و می‌بینیم در آمریکا کمپانی بزرگی چون کمپانی مارول اکران برخی فیلم‌هایش را حتی سه سال به تعویق انداخته است.

نوروزی تصریح کرد: امکان انجام هیچ کاری وجود ندارد، نمی‌توان انتظار داشت که سینماها بازگشایی شوند و امکان تغییر کاربری موقتی برای سینماها نیز وجود ندارد چرا که با هر تغییر کاربری نیاز به حضور مردم و تجمع است که باز هم خطر شیوع را بالا می‌برد.

او افزود: در کشورهای صاحب سینما مثل آمریکا که در این صنعت پیشرو است برخی فیلم‌ها مثل فیلم «کاپون» که به تازگی خبر انتشارش نیز مطرح است از همان ابتدا برای پخش در تلویزیون ساخته شده‌اند و هیچ برنامه‌ای برای اکران سینمایی‌شان وجود ندارد. این فیلم‌ها در شرایط عادی نیز به همین شکل پخش می‌شدند و این وضعیت ارتباطی به کرونا ندارد. ما با شیوع کرونا به اجبار برای نمایش فیلم‌های سینمایی‌مان به صورت آنلاین برنامه‌ریزی کردیم که فکر می‌کنم اتفاق خوب و مثبتی است. 

مدیر سینما آزادی در ادامه اظهاراتش، گفت: اکران یا نمایش فیلم‌های در صف اکران در VODها لطمه‌ای به سینماها وارد نمی‌کند، ما در طول سال تنها 10 فیلم پرفروش داریم که 90 تا 80 درصد فیلم‌ها تقریباً مخاطبان چندانی ندارند و بهتر است این فیلم‌ها در فضای VOD پخش شوند.

نوروزی در پایان اظهار داشت: متأسفانه معضلات شیوع ویروس کرونا تنها مربوط به همین روزها نمی‌شود، ما در دوران پساکرونا نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، ما در مدت زمان کوتاه به شرایط پیش از کرونا نمی‌رسیم و مردم تا مدت‌ها از حضور در مکان‌های پرجمعیت مثل سالن‌های سینما پرهیز می‌کنند. شرایط امروز غیر قابل تحلیل است و برای رسیدن به یک جمع‌بندی دقیق‌تر حداقل تا پایان اردیبهشت باید صبر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز