مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف خبر داد:

کمک ۲۱۴ میلیاردی موقوفات در تامین هزینه های درمانی

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۶:۳۲:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۸۳۹۴
کمک ۲۱۴ میلیاردی موقوفات در تامین هزینه های درمانی
مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف گفت : فعالیت های سازمان اوقاف و نهاد وقف در حوزه درمان بسیار زیاد است و فقط در بحث اجرای نیات واقفین در یک سال و نیم اخیر ، ۲۱۴ میلیارد تومان به ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ نفر کمک هزینه درمانی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رضا معممی مقدم در مراسم افتتاحیه سومین مرحله از هشتمین دوره طرح زائران رضوی که در مجتمع آموزشی امامت برگزار شد؛ بیان کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، هشتمین مرحله طرح زائران رضوی با هدف تکریم و تجلیل از کادر درمانی و بهداشتی و مبلغان جهادی عرصه سلامت در قالب چهار دوره سه روزه با حضور ۱۴۰۰ نفر در مجتمع فرهنگی امامت طراحی کردیم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سه دوره اول این طرح که ویژه کادر بهداشت و درمان است، از ۱۰ تا ۱۹ آبان ماه و دوره چهارم در آذرماه ویژه مبلغان جهادی عرصه سلامت با حمایت اداره کل اوقاف استان برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای کادر درمان طی این سه روز در مشهد مقدس؛ افزود: مراسم افتتاحیه، زیارت جمعی در رواق کوثر، تدارک غذای حضرت، هدیه سوغات مشهد، عکس یادگاری از کادر درمان، مسابقه کتابخوانی با موضوعات آشنایی و شرایط زیارت و آشنایی با ظرفیت های بهداشتی و درمانی موقوفات و اهدای کارت ۲۰۰ هزار تومانی به قید قرعه به ۸ نفر و حواله سفر به کربلا با قید قرعه به ۸ نفر از برنامه های در نظر گرفته شده برای شما کادر بهداشت و درمان می باشد.

معممی مقدم با بیان اینکه رویکرد ما ایجاد آرامش و بهره بردن از این سفر زیارتی است؛ گفت: فعالیتهای سازمان اوقاف و نهاد وقف در حوزه درمان بسیار زیاد است، در بحث اجرای نیات واقفین در یک سال و نیم اخیر ما برای ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ نفر ۲۱۴ میلیارد تومان کمک هزینه درمانی تقدیم کردیم.

وی افزود: مساحت رقبات با نیت بهداشت و درمان ۱۰ میلیون متر مکعب در کشور است و به تعبیری ۲۵ درصد ظرفیت های بیمارستانی و درمانی کشور موقوفه است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کل کشور ۲۰۷ هزار موقوفه داریم که از این تعداد موقوفه ۳۱۳۶ موقوفه مرتبط با سلامت، ۱۷۰۵ موقوفه مرتبط با دارو و درمان، ۶۷۸ موقوفه مرتبط با مراکز درمانی است و ۷۵۳ موقوفه مرتبط با مراکز درمانی خاص و آسایشگاهی است.

وی افزود: از این تعداد رقبات ۲۹۷ هزار و ۴۱۴ رقبه مربوط به موقوفات مربتط با عرصه سلامت و ۱۶۲ هزار رقبه برای موضوع دارو و درمان است و بیش از ۶۷ هزار رقبه برای مراکز درمانی و بیش از ۶۷ هزار رقبه برای مراکز درمانی خاص و آسایشگاهی وقف شده است.

معممی مقدم بیان کرد: بر اساس تبادل اطلاعاتی که بین سازمان و اوقاف و وزارت بهداشت و درمان انجام شده، یک هزار و ۱۲۷ مرکز درمانی خیریه و موقوفه داریم که از این رقم ۱۳۳ بیمارستان، ۴۰۲ درمانگاه، ۲۳۷ مرکز بهداشتی، ۴۱ پایگاه بهداشت، ۲۷۰ خانه بهداشت، مرکز جراحی، مرکز توانبخشی، مراکز آزمایشگاهی، مراکز فوریت های پزشکی و مراکز اداری آموزشی حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه بین نهاد وقف و بهداشت و درمان یک ارتباط محکم و استواری وجود دارد؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه به حوزه کالبدی و فیزیکال اماکن درمانی و بهداشتی وقفی توجه شده اما تا الان به حوزه نرم افزاری این ظرفیت های بهداشتی و درمانی توجه نشده است. اعزام کادر بهداشت و درمان اولین قدم برای توجه دادن و تعامل با جامعه هدف بیمارستان ها و درمانگاههای وقفی است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مجاهدت های کادر بهداشت و درمان در حافظه تاریخی مردم ایران ماندگار شد. ما یک گزاره ای به نام سرمایه اجتماعی داریم، سرمایه اجتماعی به نام کادر بهداشت و درمان امروز در بالاترین رنکینگ و مرتبه در بین مردم ایران است و امروز بیش از هر زمان دیگری سلامت و بهداشت مردم ایران وامدار تلاش های شما است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای به وجود آمده در طرح زئران رضوی در دور اول و دوم این بود که کادر بهداشت و درمان به صورت خودآگاه مشوق و مروج سنت حسنه وقف شدند.

معممی مقدم در پایان با تاکید بر توجه مسئولین در حوزه معیشت کادر بهداشت و درمان؛ گفت: امروز مسئولین باید نسبت به تامین حوزه معیشتی و رفاهی مدافعان سلامت اقدام نمایند.

 

نظر شما