آرای علامه طباطبایی درباره آزادی و حاکمیت کلیسا

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۶:۰۲:۰۲
کد خبر: ۹۲۲۵۳۵
آرای علامه طباطبایی درباره آزادی و حاکمیت کلیسا
نشست علامه طباطبایی و مساله آزادی با سخنرانی محمدجواد حجتی کرمانی، محمد سروش محلاتی و محسن آرمین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در آستانه میلاد پیامبر اکرم و سالروز درگذشت علامه طباطبایی از بزرگترین مفسران قران کریم و فلیسوف وعارف معاصر، گروه اندیشه انجمن اندیشه و قلم با هدف تبیین اندیشه و بازخوانی آرای اجتماعی این اندیشمند برجسته براساس نیازهای روزجامعه، نشستی را با عنوان "علامه طباطبایی و مساله آزادی" برگزار می کند.

رابطه دین وعقلانیت امروز از دو منظر به چالش کشیده شده است، نخست جریان متحجر و جزم اندیش داخلی وخارجی که با تکیه بر برداشت ظاهری از اسلام، نگرش مبتنی بر عقلانیت را نفی می کنند و جریان مخالف دین که سعی در ارائه تصویری عقل ستیز از دین دارند.

در این نشست دکتر محسن آرمین، به موضوع آزادی تفکر از نگاه علامه می‌پردازد؛ سپس حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حجتی کرمانی، از معدود شاگردان بازمانده و مترجم برخی آثار علامه در باب روابط اجتماعی از نگاه اسلام سخن می‌گوید و در پایان حجت‌الاسلام سروش محلاتی به سخنرانی با موضوع علامه طباطبایی و نقد حاکمیت کلیسا خواهدپرداخت.

این نشست روز پنجشنبه 23 آبان از ساعت 15 در کانون توحید واقع در میدان توحید، خیابان پرچم برگزار می‌شود و حضور همه علاقمندان در آن آزاد است.

photo_2019-11-10_15-59-23

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز