زرآبادی پور عنوان کرد:

نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قزوین

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۸:۲۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۵۴۵۰
نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قزوین
شیما زرآبادی پور، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، گفت: نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و ارائه خدمات شایسته به شهروندان انجام می شود.

به گزارش برنا از قزوین، زرآبادی پور گفت: 220 دستگاه اتوبوس و مینی بوس در 24 خط درون شهری به شهروندان خدمت سانی می کنند که از این تعداد 70 دستگاه اسکانیا و 30 دستگاه مینی بوس سبلان نوسازی شده و 120 دستگاه نیز بازسازی شده اند.

این مقام مسئول اظهارکرد: به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ناوگان حمل و نقل عمومی، با رایزنی های انجام شده توسط شهرداری قزوین، سوخت گازوئیل یورو 4 به اتوبوس های دورن شهری اختصاص یافته است که تنها کلانشهرها از آن بهره‌مند هستند و قزوین تنها مرکز استان دارای این سوخت است.

وی با بیان این که فعالیت تمام اتوبوس های شهاب ناوگان اتوبوسرانی که فاقد استانداردهای یورو بودند، متوقف شده است، خاطرنشان کرد: توقفگاه امام علی (ع) سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، دارای مرکز بازسازی است که هم ناوگان درون شهری قزوین را بهسازی می کند و هم معین 44 شهر شمال غرب کشور است.

سرپرست معاونت ترافیک شهرداری تاکید کرد: سیستم نرم افزاری GPS میزان مصرف سوخت و خرابی قطعات اتوبوس های درون شهری را پیمایش می کند که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است.

زرآبادی پور یادآور شد: به منظور هدفمندسازی مصرف سوخت، در توقفگاه امام علی (ع)، جایگاه سوخت ویژه اتوبوس‌های درون شهری ایجاد شده که سوخت گیری با کارت های هوشمند سوخت انجام می شود.

وی تاکید کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی علاوه بر بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، رضایتمندی شهروندان را به همراه داشت و شاهد افزایش سفرهای درون شهری با اتوبوس بودیم.

این مسئول ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا، روزانه 120 تا 150 هزار نفر با اتوبوس های درون شهری قزوین جا به جا می شدند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ناوگان تاکسیرانی شهرداری قزوین دارای 3 هزار و 700 تاکسی است که از این تعداد 150 خودرو بنزینی و مابقی دوگانه سوز هستند.

وی با بیان این که عمر فرسودگی تاکسی 10 سال است، خاطرنشان کرد: نوسازی تاکسی ها باید به صورت سالانه انجام شود که متاسفانه به شرایط اقتصادی و قیمت خودرو در کشور وابسته است.

زرآبادی پور با تاکید بر این که در بین سال های 95 تا 98، 800 دستگاه تاکسی نوسازی و 98 خودروی فرسوده تاکسی در سال گذشته از ناوگان خارج شده است، ادامه داد: سال گذشته به دلیل افزایش ناگهانی قیمت خودرو، شرکت ایران خودرو فروش تاکسی را متوقف کرد و تنها 28 دستگاه تاکسی در قزوین نوسازی شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اظهار کرد: به منظور توزیع سوخت پاک و ارزان قیمت و بهینه‌سازی مصرف سوخت، 8 جایگاه CNG تحت نظارت سازمان مدیریت تاکسیرانی شهرداری قزوین روزانه به 150 هزار تاکسی و خودروی شخصی خدمات رسانی می‎کند که قزوین را در این زمینه در کشور جزو شهرهای پیشرو قرار داده است. 

 

نظر شما