مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد :

ساماندهی صندوق های جمع آوری زکات با عنوان شورای زکات استان

۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۱۲:۰۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۵۶۸۲
ساماندهی صندوق های جمع آوری زکات با عنوان شورای زکات استان
مریم بیدخام گفت: در روز عید سعید فطر کلیه صنادیق مربوط به کمیته امداد ، بهزیستی و مؤسسات خیریه به صورت متحد الشکل و با عنوان شورای زکات استان در پایگاه های مربوطه مستقر خواهند شد.

به گزارش برنا از قزوین، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در جلسه کارگروه نحوه مشارکت موسسات خیریه استان ضمن تشریح دستورالعمل نحوه مشارکت سازمانهای مردم نهاد و موسسات خیریه در جمع آوری زکات فطره تصریح کرد: پلیس امنیت عمومی استان با عوامل ناشناس به خصوص صندوق‌های فاقد نشانه و مشخصات تعیین شده که اقدام به جمع آوری زکات فطره کنند، برخورد می‌کند.


مریم بیدخام به جمع آوری زکات فطره به صورت فردی و یا با نام موسسه خیریه در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: پلیس امنیت عمومی نظارت‌های قانونی و برخوردهای لازم را در این خصوص اعمال خواهد کرد و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف  با شماره 21825057 تماس گرفته و موارد تخلف را گزارش نمایند.


به گفته بیدخام، تمامی صندوق‌های زکات فطره قبل از استقرار در پایگاه‌های مجاز، پلمب شده و پس از مهلت جمع آوری زکات در حضور نمایندگان کمیته امداد، بهزیستی و موسسات خیریه شمارش و صورتجلسه خواهد شد.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری شده زکات در مساجد استان، توسط هیات امنای مساجد و تحت نظارت امام جماعت در اسرع وقت بین نیازمندان آن منطقه توزیع خواهد شد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تاکید بر یکپارچگی و جلوگیری از تعدد صنادیق در روز عید فطراظهار کرد : کلیه صنادیق مربوط به کمیته امداد – بهزیستی و مؤسسات خیریه به صورت متحد الشکل (با آرم شورای زکات و لوگوی دستگاه یا موسسه خیریه ذیربط) در پایگاه های مربوطه مستقر خواهند شد.


این مسئول با اشاره به روشهای پرداخت زکات فطره به صورت غیر حضوری اظهار کرد: به جهت شرایط موجود و رعایت دستورالعملهای بهداشتی پیشگیرانه بیماری کرونا گفت : شهروندان می توانند زکات فطریه خود را از طریق شماره حساب اعلامی از سوی شورای زکات استان و به روش الکترونیکی پرداخت نمایند.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن تشریح دستورالعمل نحوه جمع آوری زکات فطره توسط خیریه ها گفت: تشکل های خیریه  دارای پروانه فعالیت معتبر در صورت ارائه گزارش عملکرد سال 98 و درخواست جمع آوری زکات، از طریق استانداری به شورای زکات معرفی می شوند.

 
وی افزود: در جلسه کارگروه شش موسسه واجد شرایط مذکور  به اسامی، مؤسسه خیریه آبشار عاطفه ها، انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، کانون خیریه حمایت از بیماران کلیوی امام سجاد(ع)، موسسه خیریه مرحوم آیت اله باریک بین، مؤسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی و مؤسسه خیریه جوانمردان عترت  جهت صدور مجوز جمع آوری زکات فطره معرفی شدند.

 

نظر شما