معاون عمرانی استاندار:

تدابیر مدیریتی و اختیارات استانی راهکار رفع مشکلات استان است

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۳:۰۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۷۶۰۴
تدابیر مدیریتی و اختیارات استانی راهکار رفع مشکلات استان است
معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: رفع بسیاری از مشکلات ممکن است نیاز به اعتبارات چندانی نداشته باشد و تنها با تدابیر مدیریتی و واگذاری اختیارات به استان ها قابل رفع و پی گیری باشد.

به گزارش برنا از قزوین، معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: رفع بسیاری از مشکلات ممکن است نیاز به اعتبارات چندانی نداشته باشد و تنها با تدابیر مدیریتی و واگذاری اختیارات به استان ها قابل رفع و پی گیری باشد.

علی فرخ زاد در جلسه با حضور محمدبیگی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و خاطرنشان کرد: واگذاری اختیارات شهرهای زیر پنجاه هزار نفر به استان یکی از مطالبات جدی استان بوده و با اجرایی شدن این قانون بسیاری از مشکلات شهرهای کوچک به راحتی قابل رفع و بررسی است.

وی توزیع ارزش افزوده بر اساس جمعیت را به ضرر شهرهای کوچک و روستاها دانست و افزود: در توزیع این اعتبار نباید تنها به جمعیت بسنده کرد بلکه پارامترهای تاثیر گذار دیگری هستند که باید در توزیع این اعتبار لحاظ شوند اما سلب اختیارات استانی در خصوص جابه جایی این اعتبارات و توزیع آن بر اساس سرشماری نفوس سال 95 که در قانون ششم برنامه توسعه به تصویب مجلس رسیده باعث شده استان نتواند بر مبنای نیاز روستاها و شهرها آن را توزیع نماید.

فرخ زاد تصریح کرد: در استان قزوین بر مبنای جمعیت شهری به روستایی سهم ارزش افزوده روستاها 24 درصد از ارزش افزوده بود که با توجه به اختیارات استانی سهم حداکثری 30 درصدی برای روستاها در نظر گرفته شد.

 

نظر شما