مدیرکل مدیریت بحران استان:

زلزله، چالش زندگی بشر و فرصت رشد، نوآوری و بروز خلاقیت در مواجهه با طبیعت است

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۳:۴۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۸۱۷۷
زلزله، چالش زندگی بشر و فرصت رشد، نوآوری و بروز خلاقیت در مواجهه با طبیعت است
مدیر کل مدیریت بحران استان گفت:زلزله، چالش زندگی بشر و فرصت رشد ، نوآوری و بروز خلاقیت در مواجهه با طبیعت است.

به گزارش برنا از قزوین، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان به مناسبت 1 تیر ماه سالروز زمین لرزه ویرانگر 1381چنگوره و ابدره در شهرستان آوج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی عزیزان از دست رفته در زلزله های رخ داده در کشور اظهار داشت: زمین لرزه یک رخداد طبیعی است که از ابتدای خلقت زمین در آن رخ میداده و نه تنها پدیده ی مخربی نبوده، بلکه منشا پیدایش بسیاری از مواهب و نعماتی است که نقش اساسی در حیات تمامی موجودات و بالاخص انسان داشته است.
وی ادامه داد: پیدایش خاک، معادن ارزشمند ، منابع آبی و... از عوارض رخداد زمین لرزه در جای جای این کره خاکی است، لیکن عدم شناخت کافی ازین پدیده و نیز عدم توانایی مقابله با آن، انسانها را درمقابل این پدیده طبیعی بسیار آسیب پذیر و شکننده نموده است.

مهدیخانی افزود: یکی از رخدادهای طبیعی که بیشترین خسارات و تلفات را در تاریخ زندگی بشر داشته است، زلزله و پیامدهای ناشی از آن میباشد که خوشبختانه با رشد دانش بشر و ارتقاء سطح توانایی در صنعت ساخت و ساز تا حد بسیار زیادی ، آثار سوء این پدیده کاهش یافته است.

مهدیخانی ادامه داد: علاوه بر رعایت مقررات ساخت و ساز که نقش اساسی در مقاومت و مقابله با زلزله دارد، آموزش روشهای پناه گیری و ایمن سازی در سطح جوامع نقش ارزنده ای در کاهش خطر پذیری در برابر این بلیه خواهد داشت.

مهدیخانی در پایان با اشاره به اینکه بلیات در عین حالی که چالشی بزرگ برای انسانهاست، فرصت بسیار ارزشمندی برای رشد و پیشرفت جوامع بشری خواهد بود.

 

نظر شما