افزایش ۲۱ درصد مصرف آب در استان قزوین

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۶:۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۰۲۴۶
افزایش ۲۱ درصد مصرف آب در استان قزوین
مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: در سه ماه نخست امسال به علت شیوع کرونا، مصرف آب در استان ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش برنا از قزوین، بیرنوندی مدیر عامل شرکت آبفای استان در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا مصرف آب در شهر‌های قزوین تا ۳۰ درصد افزایش یافت و اکنون با ۹ درصد کاهش به ۲۱ درصد رسیده است.

بیرنوندی مدیر عامل شرکت آبفای استان از مردم خواست با توجه به کمبود‌های موجود، در مصرف آب صرفه جویی کنند.

او با اشاره به طرح آبرسانی از شرق قزوین گفت: این طرح هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد که پیش بینی می‌شود مرحله نخست این طرح سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: برای تکمیل این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که مرحله نخست آن با ۳۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

بیرنوندی افزود: حادترین مشکل در بافت‌های فرسوده قزوین است و حل مشکلات موجود در آن همکاری دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

او اضافه کرد: در بافت‌های فرسوده ما هر ساله اصلاح شبکه لوله گذاری را داریم.

مدیر عامل شرکت آبفای استان از افتتاح ۲۵۰ طرح در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی در کشور با اعتباری معادل ۲۵۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: تعدادی از این طرح‌ها در ۲۷ روستای استان در مهر و اسفند ماه به بهره برداری می‌رسد.

بیرنوندی با بیان اینکه ۵۲۰ هزار خانوار مشترک شرکت آب و فاضلاب استان هستند، گفت: برای تأمین آب شرب کافی شهروندان، ۴۱ حلقه چاه از سال گذشته تاکنون در شهر‌ها و روستای استان وارد مدار شبکه توزیع شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه منابع آبی استان قزوین محدود است و باید اصل را بر صرفه جوبی قرار دهیم تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز