تاکید استاندار قزوین بر تکمیل طرح کاداستر

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۲۱:۵۵:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۱۶۱۳
تاکید استاندار قزوین بر تکمیل طرح کاداستر
استاندار قزوین در نشست کاداستر اراضی استان از مدیران خواست هرچه زودتر این طرح را تکمیل کنند.

به گزارش برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در این نشست گفت: طرح کاداستر مشکلات مردم را در اسناد کاهش می‌دهد و باید این طرح هر چه زودتر تکمیل شود.

رییس کل دادگستری استان هم در این نشست گفت: با اجرای طرح کاداستر، تعداد بالایی از  پرونده‌های قضایی کاهش‌ می‌یابد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: قزوین دشت حاصلخیزی دارد و باید با کار جهادی پیگیر اجرای کاداستر باشیم.

فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین هم گفت: باید از ظرفیت‌های علمی و دانش دانشگاه آزاد برای سرعت بخشیدن به امور کاداستر بهره‌مند شد.

مدیرکل اسناد و املاک استان هم با اشاره به تهیه بانک اطلاعات کاداستر استان، گفت: از مساحت کل استان ۹۰۰ هزار هکتار اراضی ملی است که برای ۶۰۰ هزار هکتار آن نقشه ارائه شده ولی ۱۹۵هزار هکتار دارای نقشه نهایی است.

کشاورز افزود: از مجموع ۴۰۰هزارهکتار اراضی زراعی، برای  ۱۱۵ هزار هکتار نقشه ارائه شده که ۱۶۵ هکتار آن دارای نقشه نهایی ثبت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان هم گفت: برای ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان نقشه تهیه و جانمایی شده است و برای تثبیت اسناد به دنبال به روز رسانی نقشه‌ها هستیم.

اسداللهی با بیان اینکه اعتبارات قطره چکانی است، افزود: برای تهیه نقشه هر هکتار، ۱۰ هزار تومان هزینه می‌شود که در مجموع نیاز به اعتبارات ملی و استانی است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: در اراضی کشاورزی استان، ۲۷ درصد کار انجام شده است و در سطح کشور جزء استان‌های برتر در انجام نقشه برداری و ثبت هستیم.

خمسه افزود: استان به ۲۰ بخش تقسیم بندی شده که ۶ بخش در دستور کار است و در حال حاضر فعالیت در شهرستان البرز به اتمام رسیده و در شهرستان بویین زهرا هم کار رو  به اتمام است.

استاندار در ادامه جلسه از مدیران خواست تا با توجه به منابع مالی و انسانی کشور، با جدیت صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند.

جمالی پور افزود: همچنین مدیران باید برای کسب اعتبارات مبالغ واقعی را اعلام کنند و بودجه‌های ملی را از وزارتخانه‌ها بصورت جدی پیگیر باشند.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی با مدیریت معاون عمرانی استاندار خبر داد گفت: باید به صورت هفتگی وضعیت دستگاه‌ها  بررسی و ماهانه گزارش استانی داده شود.

فرخزاد معاون عمرانی استاندار هم افزود: باید تامین اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها در نظر گرفته شود و اعتبارات ارزش افزوده روستا‌ها و شهرداری‌ها برای رفع دغدغه‌های مالی در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز