مدیرکل مدیریت بحران استان:

قزوین یکی از ۱۰ استان حادثه خیز کشور است

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۱:۳۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۳۷۷۶
قزوین یکی از ۱۰ استان حادثه خیز کشور است
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: قزوین در زمره ۱۰ استان حادثه خیز کشور است و سابقه وقوع ۲۶ نوع حادثه از ۳۳ بلایای طبیعی و انسان ساخت را دارد.

به گزارش برنا از قزوین، قدرت الله مهدیخانی افزود: شاخصه حادثه خیز بودن یک استان‌ توسط سازمان مدیریت بحران کشور براساس مولفه‌ها و حوادثی که در آن به وقوع پیوسته، تعیین شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال استان قزوین بعد از تهران دومین استان کشور از نظر لرزه خیزی بوده و با توجه به این حوادث برای اولویت بندی استان‌ها از نظر وقوع بلایای طبیعی و انسانی اقدام شده است.

مهدیخانی گفت: در این تقسیم بندی، تهران برای کل کشور اولویت دارد و اگر برای تهران اتفاقی بیفتد کل استان‌ها باید معین آن باشند و برای استان قزوین نیز چهار منطقه تهران به عنوان معین تعیین شده است.

 وی اضافه کرد: در اولویت بندی استان‌ها علاوه بر تعداد حوادث، شدت حوادث نیز مهم بوده چون بعضا یک حادثه ممکن است تبعات بسیار زیادی به دنبال داشته و مدیریت آن نیازمند نگاه کشوری باشد.

مهدیخانی با اشاره به حوادث به وقوع پیوسته در استان، گفت: سیل، زلزله، رانش، فرونشست زمین، باران‌های سیل آسا، برف و کولاک، یخبندان، خشکسالی، گرد و غبار، بیماری‌های همه گیر و ... از جمله این حوادث هستند.  

این مسئول بیان کرد: اطلاع رسانی صحیح، دقیق و بدون جهت گیری‌های خاص سهم عمده‌ای در کنترل شرایط حاکم بر جامعه در زمان بحران دارد.

وی تصریح کرد: با کوتاهی و سهل انگاری در زمینه اطلاع رسانی هنگام بحران، رسانه‌های مخرب و دست نشانده دشمنان و فضای مجازی می‌توانند زمینه‌های اغتشاش و برهم خوردن افکار عمومی و سلب آرامش از عموم را فراهم کنند.

مهدیخانی افزود: علاوه بر اطلاع رسانی در شرایط بحرانی، رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی وسیله بسیار مناسبی برای ارتقای سطح فرهنگ، دانش عمومی و آگاهی جامعه در حوزه بحران هستند.

وی گفت: می‌توان در این راستا با پخش پیام‌های رادیو و تلویزیونی، تیزرها و انیمیشن‌های آموزشی، برنامه‌های مستند و گفت و گوهای تخصصی برای ارتقای دانش عمومی و آگاهی جامعه جهت مقابله با بحران گام برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز