قزوین،

۱۱۱ نفر در طرح پلاسما درمانی، شرکت کردند

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۰:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۷۲۲۸
۱۱۱ نفر در طرح پلاسما درمانی، شرکت کردند
مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: تاکنون ۱۵۰ نفر از هم استانی‌ها برای اجرای طرح پلاسما درمانی مراجعه که ۱۱۱ نفر از آن‌ها پلاسمای خون خود را اهدا کرده اند.

به گزارش برنا از قزوین، اکبری مدیر کل انتقال خون استان بیان کرد: امکان اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی از سوم خرداد ماه در استان قزوین فراهم شده است که تا به امروز ۱۱۱ نفر پلاسمای در این طرح  مشارکت کرده اند.

اکبری افزود: پلاسما بدن بهبود یافتگان کوید ۱۹ دارای آنتی بادی است که در بهبود بیماران کرونایی تأثیر زیادی دارد و با یک واحد اهدا از پلاسمای خود می‌توانند در حیات دوباره به بیماران بد حال کرونایی نقش آفرینی کنند.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین گفت: پلاسمای خون از افرادی دریافت می‌شود که از زمان بهبودی آن‌ها به کرونا یکماه گذشته باشد.

به گفته او، در پلاسمای خون بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ سپر دفاعی در برابر ویروس کرونا وجود دارد که با تزریق این پلاسما به بیماران سیستم ایمنی آن‌ها تقویت می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه نتایج کارآزمایی بالینی تاکنون موفقیت آمیز بوده است، اضافه کرد: طرح اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا از هفته آینده در مرکز خونگیری تاکستان اجرایی می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین تاکید کرد: پلاسما درمانی هیچ خطری برای دهنده پلاسما ندارد و بهبود یافتگان می‌توانند ماهی یکبار پلاسمای خود را اهدا کنند.

اکبری گفت: شرایط اهدا مثل شرایط اهدای خون است و افراد سالم در سنین ۱۸ تا ۶۰سالگی می‌توانند اهدای پلاسما داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست امسال ده هزار و ۶۹۲ نفر برای تامین ذخایر خونی استان خون خود اهدا کردند، گفت: اهدا خون در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴ درصد رشد داشته است.

طرح استفاده از پلاسما درمانی در مرکز انتقال خون انجام می‌شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز