احداث دو تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۰:۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۷۵۵۴
احداث دو تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین: در سالجاری با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال عملیات احداث دو تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج اجرایی خواهد شد.

به گزارش برنا از قزوین، حمیدرضا خانپور در نشست تخصصی با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و مدیران عامل شرکتهای خدماتی شهرکها  ونواحی صنعتی تابعه اظهار داشت: با توجه به بهره برداری رسیدن و فعالیت تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج طبق حجم خروجی فاضلاب صنعتی آنها احداث دو تصفیه خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی خرمدشت و آراسنج با سرمایه گذاری بالغ بر 150 میلیارد ریال در سالجاری در دستور کار شرکت قرار دارد که در حال حاضر طراحی این دو تصفیه خانه انجام شده و در مرحله برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب پیمانکار  می باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 650 واحد تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی استان به شبکه فاضلاب متصل هستند، افزود: آلودگی های زیست محیطی کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کنترل می شوند ، قبل از احداث تصفیه خانه ها طبق ضوابط شهرکهای صنعتی مدیریت، تصفیه فاضلاب و سرانجام دفع پساب تولیدی واحدهای صنعتی بر عهده واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها بوده که با احداث تصفیه خانه فاضلاب با رعایت مقررات پساب خروجی واحدها به شبکه فاضلاب متصل و تصفیه نهایی در محدوده ضوابط و مقررات محیط زیست انجام می گردد .

حمید رضا خانپور در ادامه از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا با پیشرفت فیزیکی بیش ار 80 درصد و سرمایه گذاری 71 میلیارد ریال در سالجاری خبر داد.

قابل ذکر است پیشتر تصفیه خانه فاضلاب شهرکهای صنعتی ، لیا ، فاز اول کاسپین و حیدریه احداث و به بهره برداری رسیده است.

در این نشست تخصصی " حسن عباسی نژاد " مدیرکل محیط زیست استان قزوین ضمن تقدیر  وتشکر از تعامل و همکاری شرکت شهرکهای صنعتی افزود: رعایت ضوابط زیست محیطی در شهرکها و نواحی صنعتی مستلزم تعامل و همکاری بیشتر را می طلبد تا واحدهای تولیدی بدون هیچ دغدغه ای به تولید مشغول باشند.

وی با اشاره به ایجاد صندوق ملی محیط زیست در سالجاری گفت: با ایجاد این صندوق واحدهای تولیدی می توانند در راستای  مرتفع نمودن مشکلات زیست محیطی و ارتقاء پارمترهای کیفی و خرید تکنولوژی های به روز زیست محیطی از این خدمات بهره مند گردد و شرکت شهرکهای صنعتی هم جهت احداث تصفیه خانه های فاضلاب از این تسهیلات استفاده نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز