استاندار قزوین بیان کرد:

ضرورت تشکیل کمیته نظارت بر توزیع لاستیک در قزوین

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۰:۴۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۸۱۸۷
ضرورت تشکیل کمیته نظارت بر توزیع لاستیک در قزوین
استاندار قزوین تشکیل کمیته نظارت بر توزیع لاستیک در استان را ضروری دانست و گفت: هرگونه کمبود و مشکل در حوزه حمل و نقل، به خصوص در بخش توزیع لاستیک باید مدیریت و برطرف شود.

به گزارش برنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه شورای حمل و نقل استان تاکید کرد: امروز کشور در شرایط خاص از جمله تحریم و شیوع ویروس کرونا قرار دارد که این مساله متاسفانه بر روند اقتصادی تا حدودی تاثیرگذار بوده اما باید با تلاش مضاعف و مدیریت بهینه از زمان و همچنین ظرفیت‌های موجود بتوانیم به درستی از اوضاع پیش آمده، عبور کنیم.

وی، موضوع حمل و نقل را بسیار حیاتی و مهم دانست و تصریح کرد: وجود پاره‌ای از مشکلات در این حوزه نیازمند مدیریت و نظارت جامع و کامل است تا بتوانیم با همدلی دستگاه‌های ذیربط بتوانیم به انتظارات موجود در این بخش پاسخگو باشیم و در نهایت نیز به نتایج منطقی برسیم.

استاندار قزوین با اشاره به افزایش قیمت‌های اعمال شده در حوزه لاستیک، اظهار داشت: بخشی از این مساله به شرایط اقتصادی و تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی باز می‌گردد اما بخش مهم دیگر به زیاده‌خواهی و فعالیت برخی رانت‌ها است که این مساله خارج از تصمیمات دولت بوده و به همین لحاظ باید به صورت جدی با آن برخورد شود.

جمالی‌پور با بیان اینکه منافع موجود در حوزه حمل و نقل باید در نهایت به خود استان بازگردد، گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به وضعیت معیشت رانندگان و رفع مشکلات آنها به حوزه مدیریت استان باز می‌گردد به همین لحاظ و به خصوص در بخش گمرکی، تمهیدات لازم در خصوص نحوه بارگیری توسط شرکت‌های حمل و نقل استانی اندیشیده شود.

به گفته وی، حوزه قیمت‌گذاری در بخش لوازم یدکی و لاستیک باید توسط کمیته پایش استان پیگیری و ضمن آنکه شورای حمل و نقل استان هر ماه یک مرتبه باید برگزار شود، به هیچ عنوان نیز این نوع جلسات نباید تعطیل و یا به تاخیر بیافتد.

استاندار قزوین یادآور شد: البته در گذشته نیز کشور با شرایط حاد و بحرانی نیز روبرو شده بود اما با همدلی و استفاده از ظرفیت‌های موجود توانستیم به بهترین شکل ممکن از آن عبور کنیم و بدون شک و در آینده نه چندان دور از وضعیت بوجود آمده نیز گذر خواهیم کرد.

نظر شما