بانوی قزوینی به عنوان کارآفرین برتر روستایی کشور انتخاب شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۰:۳۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۲۵۵۸
بانوی قزوینی به عنوان کارآفرین برتر روستایی کشور انتخاب شد
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: مژگان صفیعی از استان با آرای مردمی به ‌عنوان بانوی کار آفرین برتر روستایی کشور انتخاب شد.

به گزارش برنا از قزوین، صدیقه ربیعی  در مراسم تجلیل از بانوان کارآفرین برتر کشور که به صورت ویدیو کنفرانس در استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه بانوان کارآفرین نقش تاثیرگذاری در توسعه اقتصادی کشور دارند، افزود: موفقیت زنان کارآفرین در جامعه نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه فولید زیادی از حیث اجتماعی و فرهنگی برای جامعه دارد.

وی اظهار داشت: تشویق کارآفرینان و حمایت از آنان می‌تواند گام موثری در کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی جامعه  داشته باشد.

ربیعی، انتخاب بانوی کارآفرین از قزوین را به عنوان بانوی برتر کارآفرین روستایی، مایه مباهات و نشان از توانمندی ها و ظرفیت بالای زنان است،تصریح کرد: بر مبنای نتایج به دست آمده از پنجمین دوره انتخابات زنان کارآفرین برتر کشوری با آرای مردمی، مژگان صفیعی از شرکت تعاونی نقش جهان بوئین زهرا از استان قزوین به عنوان کارافرین برتر ملی انتخاب شد.

این مسوول اضافه کرد: این بانوی کارآفرین از سال ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته برای ۱۳۰ نفر از بانوان روستاهای شهرستان بوئین زهرا در صنایع بافت فرش، تابلو فرشی، گلیم و گبه اشتغال ایجاد کند.

ربیعی خاطر نشان کرد: هم اکنون ٢٩٧ بانوی کارآفرین در استان فعالیت دارند.

وی یاد آور شد: از این میزان ١١۵ نفر در بخش صنایع دستی، ۳۲ نفر در صنایع تبدیلی، ۲۳ نفر در بخش کشاورزی و دامداری و ۱۵ نفر در بخش صنایع کوچک و مابقی در بخش گردشگری و خدمات فعال هستند.

در این مراسم با اهدای لوح از مژگان صفیعی، بانوی کارآفرین قزوینی به عنوان ۱۰ بانوی کارآفرین برتر روستایی کشور، تقدیر به عمل آمد.

۱۰ بانوی کارآفرین روستایی و ۱۰ بانوی کارآفرین شهری از ۱۲ استان کشور توانستند بیشترین آرا مردمی را در سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده طی دوره پنجم این انتخاب، کسب کنند.

 

نظر شما