نماینده مجلس :

قزوین ظرفیت‌های ارزشمندی برای بِرَند شدن در کشور دارد

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۲:۵۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۲۶۷۹
قزوین ظرفیت‌های ارزشمندی برای بِرَند شدن در کشور دارد
سیاهکلی، نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: قزوین ظرفیت‌های فراوان و ارزشمندی در حوزه گردشگری جهت برند شدن در سطح کشور دارد.

به گزارش برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در دیدار با درافشانی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ضمن تقدیر از اقدامات مجموعه مدیریت شهری درحوزه های مختلف فرهنگی،اجتماعی و ورزشی افزود: متأسفانه با وجود پتانسیل های فراوان قزوین در زمینه های مختلف گردشگری،هنوز کهن تاریخی قزوین برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته است و مهمترین علت آن جدی نگرفتن بِرَندسازی است.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب جهت برندسازی درحوزه گردشگری و صنایع‌دستی قزوین، بیان کرد: ورودی های شهر قزوین تناسبی با قدمت و تمدن هزار ساله قزوین ندارد و این جای بسی تاسف دارد.

سیاهکلی اضافه کرد: استان قزوین در زمینهٔ آثار تاریخی،جاذبه‌های طبیعی، رشته‌های بومی صنایع‌دستی و انواع شیرینی و غذاهای سنتی دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید برای برند سازی و معرفی آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

این نماینده مجلس یکی از بهترین شیوه های معرفی کهن شهر قزوین را ساخت فیلم های مستند در حوزه اقوام و سنن قزوینی، آثار تاریخی و مذهبی، شیرینی ها و غذاهای سنتی، میوه های سردرختی و ... ذکر کرد و از شهرداری قزوین خواست تا در شناساندن این حوزه ها ورود پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت بالای تبلیغات حرفه ای و درست، جهت برند سازی نباید غافل شد؛ با تبلیغات مناسب در فضای مجازی می توان ضمن معرفی جاذبه‌های استان قزوین، مسیر جذب گردشگر و رونق اقتصاد گردشگری قزوین را هموار کرد.

 

سیاهکلی در ادامه خاطرنشان کرد: درقزوین محصولات شاخصی چون گیلاس، فندق، زغال اخته، آلبالو، بادام و گردو، زعفران و پسته کشت می‌شود که مواد پایه صنعت شکلات است، لذا با وجود ظرفیت بالای محصولات باغی می توانیم صنعت شکلات را در استان راه اندازی کنیم.

 

وی با اشاره به ظرفیت های حوزه فرهنگی اضافه کرد: جوانان مستعد فراوانی در حوزه نمایش و تئاتر، خوشنویسی،فیلم سازی و بسیار رشته های هنری دیگر وجود دارد که با سرمایه گذاری مناسب و ایجاد زیرساخت ها و بسترهای مناسب می توان شهر تاریخی قزوین را با آثار فاخر آن در سطح ملی معرفی کرد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم شورای اسلامی در خاتمه افزود: در حوزه ورزش نظیر  فوتبال، والیبال و ...  با راه اندازی کلاس های حرفه ای در سطح ملی و بین المللی ضمن کشف استعداد های جوان، می توانیم برای شهر قزوین درآمد زایی خوبی داشته باشیم

 

نظر شما