نذر کتاب گامی برای ترویج فرهنگ مطالعه

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۹:۳۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۳۵۷۶
مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: پویش نذر کتاب در راستای تقویت مسئولیت اجتماعی و ارتقای فرهنگ مطالعه در مناطق کمتر توسعه یافته استان است.

به گزارش برنا از قزوین، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان این مطلب گفت: نذر کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و آگاهی بخشی باید در مناطق کمتر توسعه یافته استان قزوین تقویت شود.

وی افزود: برای بهره‌مندی از ظرفیت کتاب‌هایی که در ادارات و حتی منازل شهروندان بدون استفاده مانده است، افراد می توانند کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های استان اهدا کنند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد: پویش نذر کتاب در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است و با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود شاخص‌های فرهنگی را افزایش داده و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

به گفته بید خام؛ علاقمندان می توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز کتابخانه عمومی این کتاب‌ها را در اختیار دیگر شهروندان قرار دهند.

قرار است ۲۷ شهریور جاری با عنوان روز شعر و ادب فارسی به صورت نمادین  به روز اهدا کتاب از سوی دستگاه‌های دولتی و پیوستن به پویش نذر کتاب نیز عنوان شود.

 

نظر شما