پنج هزار و ۳۰۷ دانش آموز در قزوین نیازمند حمایت خیران هستند

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۹:۴۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۴۷۵۳
پنج هزار و ۳۰۷ دانش آموز در قزوین نیازمند حمایت خیران هستند
با وجود کرونا و لزوم دسترسی به گوشی های هوشمند جهت استفاده از شبکه شاد، تعدادی از دانش آموزان بی‌بضاعت و نیازمند و بی سرپرست قادر به تهیه تلفن همراه و تبلت نیستند گه کمبودهای آنان باید با همت خیران مرتفع شود.

به گزارش برنا از قزوین، صدیقه ربیعی روز یکشنبه در نشست کمیته زنان و خانواده ستاد مقابله با کرونا استان قزوین افزود: امسال به دلیل شیوع این بیماری نحوه بازگشایی مدارس متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به اهمیت به آموزش غیرحضوری در شرایط فعلی، اظهار داشت: سامانه شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) اقدامی بسیار ارزشمند و گام بلندی در راستای ارایه آموزش‌های غیرحضوری سیستم آموزشی  دولتی محسوب می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه آموزش تعطیل پذیر نیست و باید استمرار داشته باشد، اضافه کرد: در شرایط کنونی چاره‌ای جز زندگی با ویروس کرونا نداریم و با همراهی و همدلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این شرایط تغییر خواهد کرد.

وی افزود: با وجود کرونا و لزوم دسترسی به گوشی های هوشمند جهت استفاده از شبکه شاد، تعدادی از دانش آموزان بی‌بضاعت و نیازمند و بی سرپرست قادر به تهیه تلفن همراه و تبلت نیستند گه کمبودهای آنان باید با همت خیران مرتفع شود.

این مسئول تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا تمام دانش آموزان از آموزش مجازی برخوردار شوند و خلا در آموزش ایجاد نشود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: در تمامی مراحل پیشگیری و مقابله با کرونا اولویت حفظ سلامتی مردم و به ویژه دانش‌آموزان است، بنابراین طبق دستورالعمل بازگشایی مدارس سه سناریو برای وضعیت سفید، زرد و قرمز به صورت دقیق طراحی شده که در نقاط قرمز آموزش ها به شکل غیرحضوری و در فضای مجازی دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی و حل مشکلات موجود در این حوزه در ایام کرونا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسوولان است.

ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۷ و نیم درصد شبکه های صدا و سیما در دسترس مردم استان قزوین است و همچنین با اشاره به پوشش ضریب ۹۸ درصدی اینترنت استان، اضافه کرد: در صورت تداوم آموزش‌های مجازی نیاز است زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی در مدارس توسط شرکت مخابرات  و شبکه آموزش صدا و سیما فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز