زنان خانه‌دار، بیشترین مبتلایان به کرونا در استان قزوین

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۱:۳۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۶۴۹۵
زنان خانه‌دار، بیشترین مبتلایان به کرونا در استان قزوین
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در هفته گذشته بیشترین میزان کسانی که در استان به بیماری کرونا مبتلا شدند زنان خانه دار بودند.

به گزارش برنا از قزوین، نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:در هفته گذشته بیشترین میزان کسانی که در استان به بیماری کرونا مبتلا شدند زنان خانه دار بودند و علت آن مراجعه به مراکز خرید است.

نامدار افزود: استان قزوین در وضعیت هشدار قرار دارد و بیشترین علت ابتلای بیماران استان در چند هفته گذشته استفاده نکردن از ماسک، حضور در مراسم‌ها و مهمانی‌ها بالای ۱۰ نفر، حضور در بانک‌ها و ادارات شلوغ و مراسم غیرضروری بوده است.

نامدار به آمار تفکیکی بیماران مبتلا به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۱۱ درصد از مبتلایان به کرونا را بازنشستگان، ۱۱ درصد کارگر‌ها و مشاغل حرفه‌ای و ۸ درصد درگیر نیز را کارمندان ادارات شامل می‌شوند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کماکان در استان قزوین ۶۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در ۱۰ روز گذشته بیش از ۳۰۰ نفر بستری شدند و متاسفانه این رقم در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۱۷ نفر رسیده است.

نامدار تعداد فوتی‌های بیماری کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیماربیان کرد و گفت: در حال حاضر ۵۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و از این تعداد ۱۶ نفر نیز به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

نامدار از هم استانی‌ها تقاضا کرد برای اینکه از این شرایط بحرانی رد شویم، به کمک مسئولان بهداشتی استان بیایند چرا که عادی انگاری و ساده انگاری کرونا، فجایع بسیار بدتری را برای استان رقم خواهد زد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز