لزوم تسریع طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین(ع)

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۹:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۱۹۵
لزوم تسریع طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین(ع)
مقامات قضایی استان و مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط از عملیات ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) بازدید نمودند.

به گزارش برنا از قزوین، رییس کل دادگستری استان قزوین در این بازدید گفت: آستان مقدس حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) مهم ترین زیارتگاه و مکان مذهبی استان قزوین به شمار می رود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت: این بقعه متبرکه آستان امامزاده حسین(ع) علاوه بر اینکه مهم ترین قطب مذهبی قزوین است، بقعه آن نیز یک بنای تاریخی ارزشمند به شمار می رود و به لحاظ گردشگری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که تقریبا بیشتر گردشگران در سفر خود به این شهر از آن بازدید کرده و به زیارت این بارگاه می شتابند.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: ساماندهی این آستان مقدس به عنوان یکی از مهم ترین طرح های فرهنگی-عمرانی قزوین با برخی کش و قوس ها همراه شده که در اجرای این طرح وقفه افتاده بنابراین از آنجاکه توسعه آن موجب رونق گردشگری مذهبی و اقتصادیست می بایست توسعه آن با شتاب بیشتری انجام شود.

وی در ادامه افزود: اجرای این طرح باید مقررات قانونی اعمال و رعایت حقوق موقوفه به عمل آید و ادارات مرتبط با طرح مکلف به انجام وظایف قانونی و مصوبات می باشد و اجرای این طرح نباید منبع درآمد غیرقانونی برای برخی اشخاص اعم از حقوقی یا حقیقی گردد و دادستان در راستای حفظ حقوق بیت المال مکلف به بررسی و اتخاذ تصمیم قانونی می باشد.

رییس کل دادگستری قزوین در این بازدید از از فعالیت‌ اداره اوقاف و میراث فرهنگی استان قزوین در اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه قدردانی کرد.

 

نظر شما