مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد:

ضرورت ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس استان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۱:۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۹۱۹۷
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر ضرورت ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته استان تاکید کرد.

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه‌ اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان استان که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد گفت: بحران کرونا یک وضعیت غیرمترقبه  بود که علاوه بر مضایق و مشکلات متعددی که ایجاد کرد  باعث غافلگیری خانواده‌ها و نظام آموزشی شد.

مریم بیدخام با اشاره به استفاده از ظرفیت های آموزش مجازی در ایام کرونا اظهار کرد: همکاری و مشارکت خانواده ها، در امر آموزش غیر حضوری سبب اثربخشی اینگونه آموزش ها می شود چرا که آموزش تعطیل بردار نیست.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا با تمام سختی هایی که برای جامعه ایجاد کرد اما به موازات آن موجب گسترش بهداشت و سلامت، ایجاد شبکه های شاد و رشد در آموزش و پرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما در امر آموزش شده است.

بیدخام با بیان اینکه کرونا باعث ایجاد سبک جدید زندگی شد اظهار کرد:  اکنون عملا  آموزش در درون خانواده اتفاق می افتد و مدرسه پشتیبان است

وی آموزش غیر حضوری را دارای  مزایا و معایبی دانست و افزود: ولی با در نظر گرفتن تمامی جوانب مزایا و نقاط قوت آموزش غیر حضوری بیشتر است که برای نکات منفی و نقصان آن بایستی برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد که آموزش سواد رسانه ای خانواده ها از آن جمله است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس  استان را ضروری برشمرد و اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان نمادی از مشارکت خانه و مدرسه است به گونه ای که اعضای آن با مشاوره وهمفکری مسیری را برای تعلیم و تربیت مناسب آینده سازان تبیین می کنند 

وی با بیان اینکه  سه ضلع خانواده، مدرسه و جامعه هر سه در توفیقات و ناکامی‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان دخیل هستند افزود:  با توجه به ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه های مختلف روانشناسی و‌ مددکاری این آمادگی وجود دارد که تشکل‌های مردم نهاد با حضور در مدارس کمتر توسعه یافته همکاری مستمری را در حوزه های مختلف با آموزش و پرورش داشته باشند.

بیدخام با تاکید بر ضرورت گسترش سواد رسانه ای برای والدین اظهار کرد: آگاهی والدین نسبت به فضای مجازی و سواد رسانه ای می تواند بر کاهش آسیب های شبکه های اجتماعی تاثیرگذار باشد. وی افزود : والدین باید با آگاهی کافی نسبت به ظرفیت فضای مجازی نقش خود را در تربیت و آموزش سواد رسانه ای بیش از پیش برعهده بگیرند.

بیدخام تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع لازم است سواد رسانه‌ای تربیتی ویژه والدین و دانش آموزان درخصوص استفاده از فضاهای مجازی و اجتماعی توسط متولیان امر  افزایش یابد تا با مدیریت صحیح از این ظرفیت استفاده شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس  استان را ضروری برشمرد و اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان نمادی از مشارکت خانه و مدرسه است به گونه ای که اعضای آن با مشاوره وهمفکری مسیری را برای تعلیم و تربیت مناسب آینده سازان تبیین می کنند.

وی با بیان اینکه  سه ضلع خانواده، مدرسه و جامعه  هر سه در توفیقات و ناکامی‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان دخیل هستند افزود:  با توجه به ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه های مختلف روانشناسی و‌ مددکاری این آمادگی وجود دارد که تشکل‌های مردم نهاد با حضور در مدارس کمتر توسعه یافته همکاری مستمری را در حوزه های مختلف با آموزش و پرورش داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز