شناسایی ۶۰ واحد پرخطر در شهرک‌های صنعتی قزوین

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۹:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۸۴۳
شناسایی ۶۰ واحد پرخطر در شهرک‌های صنعتی قزوین
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۶۰ واحد تولیدی پرخطر از حیث بروز حوادث در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده است.

به گزارش برنا از قزوین؛ حمیدرضا خانپور، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در آئین تجلیل از آتش نشانان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گفت: ۶۰ واحد تولیدی پرخطر از حیث بروز حوادث در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین شناسایی و برای دفع خطرات احتمالی توصیه‌های لازم به مدیران آن‌ها گوشزد شده است.

حمیدرضا خانپور افزود: برای اقدام پیشگیرانه و آمادگی بمنظور مقابله با حوادث غیر مترقبه و آتش سوزی و ارتقای سطح ایمنی و صیانت از نیروی انسانی و سرمایه گذاری‌های انجام شده در واحد‌های صنعتی و تولیدی هفت ایستگاه آتش نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راه اندازی شده است.

این مسئول اظهار داشت: ۱۰ دستگاه خودروی آتش نشانی در این ایستگاه‌ها آماده مقابله با حوادث احتمالی هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: سه دستگاه خودروی آتش نشانی نیز برای شهرک‌های صنعتی آراسنج، حیدریه و کاسپین یک خریداری شده است و امسال در این شهرک‌ها مستقر خواهند شد.

وی همچنین گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۵۰۰ ساعت دوره‌های آموزشی پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی از جمله آتش سوزی برگزار شده است.

خانپور، خرید و تجهیز خودرو‌های آتش نشانی، امداد و نجات، شناسایی و پایش واحد‌های صنعتی پر خطر، ممیزی و تهیه شناسنامه HSEE شهرک‌ها و نواحی صنعتی، بازدید‌های دوره‌ای توسط تیم منتخب از دستگاه‌های مرتبط، آموزش‌های مورد نیاز واحد‌های صنعتی، شناسایی کانون‌های خطر را از جمله اقدامات انجام شده برای پیشگیری حوادث در شهرک‌های صنعتی استان قزوین نام برد.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

 

نظر شما