هیچ تجمعی برای روز اربعین برگزار نخواهد شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۱:۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۰۶۸۳۳۶
هیچ تجمعی برای روز اربعین برگزار نخواهد شد
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: در روز اربعین هیچ گونه تجمع انسانی نخواهیم داشت.

به گزارش برنا از قزوین؛ حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در جلسه ستاد برنامه ریزی و ساماندهی اربعین حسینی گفت: به علت شیوع کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفط سلامتی هم استانی‌ها هیچ تجمع انسانی برای روز اربعین برگزار نخواهد شد.

او افزود: پیاده روی اربعین هم برگزار نخواهد شد.

معاون استاندار از رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه فضا سازی کنند.

حبیبی تاکید کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی هیچ برنامه‌ای برای سفر به کربلا و عراق نیست و همه مسافرت‌های زمینی و هوایی به عراق لغو است.

راه اندازی هیئت خودرویی در قزوین

حجت الاسلام زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی هم در این جلسه با اشاره به محدودیت‌های کرونایی گفت: برای گرامی داشت اربعین حسینی و عزاداری در این روز هیئت خودرویی در چهار مکان پیش بینی شده است و در این روز شرکت کنندگان ضمن خواندن زیارت اربعین، عزاداری خواهند کرد.

او افزود: دو کاروان و دسته خودرویی هم برای روز اربعین در شهر قزوین تدارک دیده شده و از فردا اتوبوس اربعین هم در سطح شهر به حرکت در خواهد آمد و حال و هوای شهر را اربعینی خواهد کرد.

توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی با کمک موکب داران

کبودوند رییس ستاد عتبات و عالیات استان هم از آماده کردن هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی با کمک ۴ موکب خبر داد که از روز سه شنبه در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کبودوند، مهر اربعین برای کمک دانش اموزان بی بضاعت را از دیگر برنامه‌ای این ستاد اعلام کرد که با کمک موکب‌ها ۱۱۴ بسته لوازم التحریر، تلفن و تبلت در بین آنان توزیع خواهد شد.

او اضافه کرد: در چهار نقطه استان ماسک و مواد شوینده و بسته‌های بهداشتی توزیع و در نقاط محروم خدمات رایگان پزشکی و پیرا پزشکی ارایه خواهد شد.

رییس ستاد عتبات و عالیات استان از موکب داران استان هم خواست برای تکمیل صحن حضرت زینب در کربلا که بزرگترین محل اسکان زوار است، نذورات خود را هزینه کنند.

کبودوند، راه اندازی پویش زیارت اربعین در منازل و پشت بام و همچنین نصب پرچم بر سر در خانه‌ها را از دیگر برنامه‌های این ستاد برای اقامه عزا در اربعین حسینی بیان کرد.

اوقاف و توزیع بسته‌های معیشتی

حجت الاسلام نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان هم گفت: اوقاف در کنار برنامه‌های فرهنگی، هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و ۸۰۰ بسته لوازم التحریر را در بین نیازمندان و دانش آموزان توزیع خواهد کرد.

اقدامات ترافیکی پلیس برای اربعین حسینی 

سرهنگ میراشه معاون عملیات نیروی انتظامی استان هم اعلام کرد: این نیرو اقدامات امنیتی و ترافیکی برای اربعین حسینی تدارک دیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز