پیام تبریک استاندار قزوین به مناسبت هفته خوشنویسی

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۹:۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۲۹۰۸
پیام تبریک استاندار قزوین به مناسبت هفته خوشنویسی
به مناسبت هفته خوشنویسی جمالی پور استاندار قزوین پیام تبریکی صادر نمود.

به گزارش برنا از قزوین؛ متن پیام استاندار به شرح ذیل است:

بنام خداوند لوح و قلم

هنر خوشنویسی هنری قدسی و معنوی است که واژه به واژه‌ی آن، بدان هنگام که از قلم هنرمند می تراود، تا آن زمان که به دیده بیننده راه می یابد و جاودانه می‌شود، انسان را به مبدأ آفرینش و نظام معنی دار هستی رهنمون می شود و اهداف والایی را باز می نمایاند.

خوشنویسی هنری برتر است که با تلفیق صورت و سیرتی زیبا همچون طاووسی بال گشوده، در میان سایر هنرها، دیدگان را به سوی خویش کشیده و با قدرت و قوتی تمام، به جلب نظرها پرداخته است. این هنر اصیل و فاخر، ریشه در عالم لاهوت و معنا دارد و در هیچ دینی مانند اسلام به هنر زیبایی خط تا به این اندازه توجه نشده و مورد تأکید و تأیید و تشویق و ترغیب قرار نگرفته است.

بیست و یکم تا بیست و هفتم  مهرماه هر سال هفته خوشنویسی نام نهاده شده تا یاد و نام  پایه گذاران این هنر کمال آفرین تکریم شود .

قزوین از دیرباز خاستگاه هنرمندان بزرگ عرصه‌ی خوشنویسی است که همچون زنده یاد استاد میرعماد حسنی، عمادالکتاب قزوینی، ملک محمد قزوینی، میر ابراهیم قزوینی و...  صاحب سبک و مکتب بوده‌اند و اینک نیز خوشنویسان استان در طول سالیان متمادی با تلاشی بی وقفه و ارائه هنر خود، موفق به کسب بهترین جایگاه هنری در این حوزه شده‌اند و به حق نام پایتخت خوشنویسی ایران بر تارک قزوین می درخشد.

اینجانب ضمن تبریک هفته خوشنویسی بر تمامی فرهیختگان و فعالان عرصه خوشنویسی، امیدوارم همچون گذشته شاهد افتخارآفرینی و مکتب‌آفرینی هنرمندان این خطه از ایران عزیز اسلامی باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز