۴۳ گونه پستاندار در زیستگاه‌های طبیعی استان قزوین شناسایی شد

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۰:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۷۹۹
۴۳ گونه پستاندار در زیستگاه‌های طبیعی استان قزوین شناسایی شد
مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: تاکنون در زیستگاه‌های طبیعی استان قزوین ۴۳ گونه جانوری از رده پستانداران با ۱۸ خانواده شناسایی شده است.

به گزارش برنا از قزوین؛ حسن عباس نژاد با اعلام این خبر، گفت: زیستگاه‌های طبیعی استان قزوین دارای ۴۳ گونه جانوری از رده پستانداران با ۱۸ خانواده بوده که راسته جانوری این گونه‌ها شامل خارپشتان، حشره خواران، خفاش‌ها، جوندگان، خرگوش‌ها، گوشتخواران و زوج سمان بوده است.  

وی تصریح کرد: از گونه‌های جانوری پستانداران گونه خفاش حنایی، خفاش بال بلند کمرنگ، زرده پر، آهو، کل و بز، قوچ و میش ارمنی از جمله گونه‌های آسیب پذیر در مناطق زیستی استان قزوین به شمار می‌روند و پلنگ ایرانی نیز از جمله گونه جانوری پستاندار در معرض خطر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مهمترین علت انقراض و در معرض خطر بودن گونه‌های جانوری و پرندگان، شکار و تخریب زیستگاه‌های این گونه‌ها همچون تالاب‌ها و جنگل‌ها است.

عباس نژاد در ادامه نماد تنوع زیستی استان قزوین را پرنده هما دانست و یادآور شد: تمرکز حیات وحش بیشتر در مناطقی است که تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در حال حاضر سه منطقه حفاظت شده باشگل، الموت و طارم سفلی و چهار منطقه شکار ممنوع شامل رودبار الموت شرقی و غربی، آوج و الله آباد با مساحت ۴۵۹ هزار و ۱۸۴ هکتار مامن حیات وحش در استان قزوین محسوب می‌شوند.

نظر شما