رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

پارک های علم و فنآوری باید مرکز آموزش، زندگی و سرگرمی مردم باشد

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۱۴:۰۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۶۸۲۷
پارک های علم و فنآوری باید مرکز آموزش، زندگی و سرگرمی مردم باشد
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: پارک های علم و فنآوری باید به مراکز آموزش، زندگی، کار و سرگرمی و تفریح مردم تبدیل شود و به تولید کشور کمک کند.

به گزارش برنا از قزوین، لطف الله سیاهکلی رئیسی مجمع نمایندگان استان قزوین ظهر پنجشنبه با حضور در پارک علم و فنآوری  از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک بازدید کرد و با قابلیت های این مرکز آشنا شد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بدانیم ثروت از علم تولید می شود اما ما فقط به فعالیت صنفی و تجاری فکر می کنیم در حالی که چشمه جوشان ثروت فقط از مسیر علم است و با تاکید مقام معظم رهبری در زمینه علمی باید اذعان کرد کشوری صاحب قدرت و ثروت می شود که روی علم تاکید کند و بهترین مرکز تولید علم بدون شک پارک های علم و فناوری است.

وی تصریح کرد: در پارک های علم و فن آوری لازم است برای استارت آپ ها باکس ویژه باز کنید و محل اعتماد جوانان و ایده پردازان و افراد خلاق و خوش فکر باشید.

سیاهکلی بیان کرد: ارکان اصلی پردیس های علم و فناوری این است که بتواند به محل کار، زندگی، آموزش و مهارت آموزی و حتی بازی و سرگرمی مردم تبدیل شود لذا باید درب های پارک به روی همه گشوده شده و به محل حضور افراد مختلف تبدیل شوید.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: به دلیل محدودیت اعتبارات پارک علم و فنآوری استان بهتر است به جای تعدد طرح ها و فعالیت ها نسبت به برند سازی برخی کارها و طرح های مهم اقدام شود تا بتوانیم قزوین ر ا به عنوان الگو مطرح کنیم.

وی به ضرورت راه اندازی شعب پارک های علم و فنآوری در شهرستانها هم اشاره کرد و یادآورشد: شهرستان آبیک ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد پارک پژوهشی در شمال این شهر دارد و آمادگی داریم برای اختصاص زمین و اجرای این طرح همکاری و پیگیری لازم را با کمک راه و شهرسازی انجام دهیم.

سیاهکلی اظهارداشت: شمال شهرستان آبیک باید به محل استقرار صنایع سبز و های تک و گردشگری و فضای سبز تبدیل شود تا به کاهش آلودگی این شهر نیز کمک شود.

وی اضافه کرد: قزوین ظرفیت های خوبی در بخش های صنعت و کشاورزی دارد و اگر عملکرد مطلوبی در این حوزه ها داشته باشیم می توانیم جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را تقویت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهارداشت: پارک علم و فنآوری قزوین باید بتواند بعد از تهران در ردیف دوم کشور قرار گیرد و از ظرفیت های علمی خود بخوبی استفاده کرده و الگوی کشور شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز