استاندار قزوین:

طرحهای گردشگری و علم و فنآوری باید پشتوانه تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشد

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۳:۰۶:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۹۴۲۳
طرحهای گردشگری و علم و فنآوری باید پشتوانه تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشد
استاندار قزوین گفت:تمامی طرح های توسعه علمی و فنآوری و گردشگری باید ضمن داشتن ناظر متخصص از پشتوانه تحقیقاتی و پژوهشی هم برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، کارگاه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری روز چهارشنبه با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: موضوع نوآوری در کشور بسیار اهمیت دارد و کارگروه تحقیق و پژوهش می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد و اقتصاد را پویاتر کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان باید به پژوهش و تحقیق متکی باشد و لازم است در این عرصه کارهای مهمی صورت گیرد و دانشگاه هم به آن کمک کند زیرا الان چالش های زیادی در صنعت و بخش های دیگر داریم که می توانیم از ظرفیت پژوهش و تحقیقات برای حل آنها بهره بگیریم. 

جمالی پور اضافه کرد: باید حلقه اتصال دانشگاه و صنعت بیشتر شود و ساختار نظام آموزشی تغییر کند تا با تعامل بیشتر بتوانیم ارتباط این دو نهاد را برقرار کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: باید از ظرفیت موجود درست بهره برداری کرده و از توان بخش خصوصی هم استفاده کنیمتا زمینه پژوهش محور شدن و توسعه خلاقیت ها را سرعت بخشیم.

شهرستان آبیک صاحب پردیس فنآوری می شود

وی در خصوص ایجاد پردیس علم و فناوری در شهرستان آبیک اظهارداشت: برای اجرای این طرح مهم علمی لازم است الگوییمانند پارک علم و فنآوری شرق تهران پیاده شود که در این راستا بایدمعاونت علم و فناوری ریاست جمهوری متولی کار باشد تا حمایت لازم صورت گیرد. 

جمالی پور اضافه کرد: در اجرای طرح های گردشگری لازم است گروههای پژوهشی و تحقیقاتی با کمک ناظران تخصصی کارها را به صورت جامع انجام دهند تا به سوالات و شبهات پاسخ داده شود.

وی گفت: طرح های پژوهشی باید بتواند مشخص کند که اجرای هر طرح آیا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هست یا نه و اگر پیاده شود چه دستاوردهایی برای استان خواهد داشت.

استاندار قزوین بیان کرد: ایجاد انگیزش و اقتصادی بودن طرح ها را باید مجری تشریح کند و در این میان طرح های پژوهشی الزاما قرار نیست فقط جواب مثبت دهد بلکه گاهی اگر طرحی را مناسب و مقرون به صرفه نداست هم باید اعلام کند تا سرمایه ها هدر نرود.

وی تصریح کرد: اولین تقطه پژوهش و تحقیق جواب دادن به سوالات اصلی است برای نمونه مشخص کند برای این که مقصد گردشگری شویم چه اقداماتی باید صورت گیرد و از نظر جامعه شناختی و روان شناختی چه اقداماتی لازم است. 

جمالی پور گفت: در مناطق مختلف استان قزوین موقعیت های خوبی داریم که دریاچه اوان، قلعه الموت و روستاهای گردشگری می تواند محور طرح های توسعه و مقصد گردشگری باشد و برای آن  برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و پیش بینی شود.

وی اظهار داشت: باید در حوزه اقتصاد از ظرفیت دانشگاهها هم استفاده شود و برای اثر بخش تر شدن طرح های پژوهشی استفاده از ناظر هم الزامی است.

استاندار قزوین یادآورشد: تمامی طرح های پژوهشی لازم است پیوست زیست محیطی داشته باشد تا به نتایج ارزشمندی برسد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز