رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

استفاده از فناوری های نوین در تامین امنیت کشور جدی گرفته شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۹:۴۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۹۷۴۴
استفاده از فناوری های نوین در تامین امنیت کشور جدی گرفته شود
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با استفاده از فناوری های نوین در تامین امنیت مرزها و زندانها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر می توانیم میزان تخلف و خطای انسانی را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قوانین مربوط به مبارزه با مواد مخدر باید سخت و بازدارنده باشد و با حرکت به سمت استفاده از ابزارهای نوین و فناور باید از نیروی انسانی کمتر استفاده شود.

وی افزود: هر چند نیروی انتظامی نسبت به گذشته تجهیز و تقویت شده اما هنوز فناوری های نوین در تامین امنیت بویژه کنترل مرزها نقش زیادی ندارد که این ایراد باید برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با ورود اطلاعات مدرن و فناوری به مرزها می توانیم کوچکترین تحرکات مرزی را هم کنترل کرده و هزینه و خطای انسانی را بشدت کاهش دهیم.

سیاهکلی گفت: هنوز در برخورد با متخلفان و قاچاقچیان به روش سنتی عمل می کنیم درحالی که توجه به نیروی انسانی و تامین ساختمان و روش قدیمی نمی توان به دستاورد خوبی رسید.

وی بیان کرد: در شرایطی که با دوربین و بالن های هوایی می توانیم از صدها کیلومتر دورتر هم مرزها را کنترل کنیم منطقی نیست فقط با نیروی انسانی امیدوار باشیم که ورود مواد مخدر کنترل شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز وقتی امنیت زندان و کنترل ورود مواد مخدر با نصب چند دوربین کنترل می شود چرا از این روش استفاده نکنیم و همچنان نگران چالش های این بخش باشیم.

وی افزود: قوانین و تصمیمات ما باید به گونه ای باشد که تخلف عمدی و سهوی به حداقل و صفر برسد و مسیر خطا مسدود شود.

سیاهکلی بیان کرد: استفاده از سیستم فناوری روز در هواپیمایی امکان خطا را بشدت کاهش داده و امیدواریم عزم جدی در وزارت کشور ایجاد شود تا در حوزه مبارزه با مواد مخدر و امنیت مرزها و امور زندانها در استفاده از فناوری روز بیشتر شود تا بتوانیم چالش های این عرصه را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: امروزه با بهره گیری از تکنولوژی روز قادریم با یک گیت که در بدن زندانیان غیر عمد تعبیه کنیم آنها را در خارج از زندان کنترل کنیم و امار محبوسان را کاهش دهیم اما چون از این ابزار استفاده نمی کنیم با تراکم زندانیان مواجهیم و هزینه های زیادی را به نظام و جامعه تحمیل کرده ایم.

کاهش مجازات باید در مقابل افزایش تجهیزات نوین باشد

سیاهکلی در ادامه گفت: اگز مجازات ها را کاهش می دهیم باید به همان میزان فناوری را جایگزین کنیم و با داشتن نیروی انسانی کارامد می توانیم توسعه فناوری های نوین در موضوع امنیت را جدی بگیریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با تخصصی که در حوزه علم و فناوری دارم آمادگی دارم در اجرای طرح های فناوری پیگیری و مساعدت لازم را انجام دهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز