وزیر راه و شهرسازی:

توسعه شبکی ریلی رویکرد مهم وزارت راه و شهرسازی است/ مترو به قزوین نمی آید

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۹:۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۰۰۱۰
توسعه شبکی ریلی رویکرد مهم وزارت راه و شهرسازی است/ مترو به قزوین نمی آید
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه شبکه ریلی برای افزایش بهره وری و ظرفیت جابجایی کالا و مسافر و ایمن سازی ترددها از سیاست های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین، محمد اسلامی در ادامه سفر یک روزه خود به استان قزوین و بررسی پروژه های راهسازی در استان پنجشنبه شب وارد ایستگاه راه آهن تاکستان شد و از این ایستگاه بازدید کرد.

در این بازدید که هدایت الله جمالی پور استاندارقزوین، رجب رحمانی نماینده تاکستان و روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا  و آوج در مجلس شورای اسلامی، فرخزاد معاون عمرانی، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز حضور داشتند در خصوص حل مشکلات ایستگاه راه آهن در تاکستان تصمیماتی اتخاذ شد.

وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از ایستگاه راه آهن تاکستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص توسعه شبکی ریلی گفت: احداث خطوط دوم ریلی برای افزایش بهره وری راه آهن و بالا رفتن ظرفیت جابجایی بار و مسافر و کاهش زمان سفر در اولویت و دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا دوخطه شدن راه آهن قزوین به تهران به بهره برداری رسیده و مسیر قزوین به زنجان نیز در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خط دوم راه آهن قزوین به زنجان تا پایان دولت تکمیل می شود  

وی بیان کرد: دو خطه شدن راه آهن قزوین به زنجان مشکلاتی دارد و یک سری تاسیسات زیربنایی و تقاطع غیر هم سطح باید در مسیر احداث شده و معارضات هم حل شود که بخشی از کارها در دست اقدام است و تلاش می کنیم خط دوم این خط ریلی تا پایان دولت افتتاح شود.

انتقال راه آهن تاکستان به خارج از شهر منتفی است

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مطالبات مردم تاکستان و درخواست جابجایی ایستگاه و حل مشکل حریم راه آهن در این شهر گفت: سیاست شهرسازی ما ریل پایه است و هر جا ایستگاه راه آهن خارج از شهر احداث شده اشتباه بوده و مردم نتواسنته اند بخوبی از آن استفاده کنند و مشکل ساز شده لذا باید سازگاری شهر و راه آهن و خدمات متقابل را در تاکستان مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: البته باید مشکلات مردم تاکستان را هم مورد توجه قرار دهیم و موانعی که وجود دارد را برطرف کنیم که در این راستا گزارش هایی را از مسئولان و مردم دریافت کرده ایم که تصمیم گیری در مورد آن نیازمند کارشناسی بیشتری است.

اسلامی اضافه کرد: تامین ایمنی و سلامت جان مردم در مسافرتهای ریلی و جاده ای برای ما اهمیت زیادی دارد و در حالحاضر جابجایی ایستگاه راه آهن تاکستان به خارج از شهر ممکن نیست اما باید برای سازگاری ریل با شهر در طرح تفضیلی و طرح جامع پیش بینی لازم صورت گیرد.

ادامه مترو هشتگرد به قزوین توجیه منطقی ندارد

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص احداث ادامه مترو هشتگرد به قزوین اظهارداشت: به نظر می رسد ادامه این طرح منطقی نباشد زیرا هم اینک مسیر چهارخطه تهران به کرج را داریم و قطار حومه ای هم برقرار است و خط مترو هم تا هشتگرد ادامه یافته و اگر قرار باشد مترو را ادامه دهیم از نظر سیستم مدیریتی با مشکل مواجه می شویم.

اسلامی اظهارداشت: در حال حاضر هم مشکلاتی داریم و به صورت خدماتی در متروی تهران خدمت رسانی می کنیم که هزینه ما را بیشتر کرده لذا چون در شبکه ریلی راه آهن امکان خدمت رسانی وجود دارد نیازی به ادامه متروی هشتگرد به قزوین نیست.

در این بازدید از سوی رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی و یکی از شهروندان به نمایندگی از مردم گزارشی از مشکلات عبور شبکه ریلی از داخل شهر تاکستان ارائه شد.

مشکلات ناشی از حریم راه آهن و صادر نشدن مجوز ساخت و ساز، آلودگی صوتی و ضرورت احداث چند زیرگذر برای تردد آسان مردم از مسائل مطرح شده دربازدید وزیر راه و شهر سازی از ایستگاه راه آهن این شهر بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز