جانشین ستاد کرونا در استان قزوین:

رعایت پروتکل های بهداشتی در استان قزوین به ۷۰ درصد رسیده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۶:۲۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۱۴۰۱
رعایت پروتکل های بهداشتی در استان قزوین به ۷۰ درصد رسیده است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به 70 درصد رسیده که این میزان باید تا 90 درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که روز یکشنبه در استانداری برگزارشد اظهارداشت: شناسایی 8 هزار مورد بیمار مشکوک و 15 هزار تست مثبت نشان می دهد رویکرد جدیدی در استان برای بیمار یابی اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: باید در استان میزان بیماران بستری کاهش یافته و با بیماریابی بتوانیم با آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی زمینه شناسایی افراد مبتلا و نگهداری و درمان آنها را در خانه مهیا کنیم.

حبیبی تصریح کرد: بی توجهی مردم نشان می دهد حساسیت مردم به تهدید ویروس کرونا بسیار کاهش یافته و مرگ و میر ناشی از کرونا عادی شده و ادامه این روند بسیار نگران کننده است و ما را با بحران های جدی تری مواجه می کند.

image_2020_11_1-14_13_40_665_DgZ

وی اظهارداشت: پیشنهاد می شود فیلم های کوتاهی از غسالخانه و فوتی ها و آسیب های جدی خانواده های داغدار تهیه کنیم تا شاید مردم با دیدن آنها مرگ ناشی از کرونا را جدی بگیرند و از سهل انگاری دوری کنند.

حبیبی یادآورشد: با همه هشدارهایی که داده ایم و باز هم یادآوری می کنیم هنوز تالارهای جشن، رستورانها، بازار و پاساژها و مراکز جمعیت بیشترین آلودگی را منتشر می کنند و اگر حضور مردم در این مراکز ادامه یابد باید شدت برخوردها بیشتر شود. 

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: مراکز تست غربالگری در استان با همکاری سپاه و تامین اجتماعی افزایش یافته و درمانگاه فرهنگیان هم برای ورود به چرخه غربالگری و درمان پیش بینی شده تا افراد بیشتری بتوانند از خدمات درمانی برخوردار شوند.

وی اظهارداشت: از روز چهارشنبه هفته جاری تمامی تالارهای پذیرایی و باشگاههای ورزشی تعطیل خواهد بود و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

حبیبی تصریح کرد: بیماران کرونا پس از 14 روز قرنطینه کامل می توانند در شهر تردد کنند و در محل کار حضور یابند  زیرا در زمان بیماری تردد با حمل و نقل عمومی و حضور در محل کار تخلف است.

میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان قزوین 70 درصد است

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: به طور میانگین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان قزوین 70 درصد است که این میزان باید به 80 تا 90 درصد برسد.

وی گفت: تشییع جنازه برای تعداد 15 تا 20 نفر از بستگان درجه یک مجاز است و همه آرامستانها روزهای پنجشنبه و جمعه نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

حبیبی با اشاره به دیگر ممنوعیت های اعمال شده در استان افزود: هر گونه کلاس حضوری در جهاد دانشگاهی، آموزشگاهها و کلاس های زبان تا پایان آبان ماه تعطیل است و برگزاری همایش نیز ممنوع است تا آلودگی در استان بیشتر نشود.

image_2020_11_1-14_13_41_429_XD5

جانشین ستاد کرونای استان قزوین افزود: آمارها نشان می دهد در هر 3 دقیقه متاسفانه یک نفر بر اثر ویروس کرونا جان می بازد و اگر این تهدید را جدی نگیریم باید شاهد کشته های بیشتری باشیم و خانواد های بیشماری عزادار شوند.

وی گفت:در صورت شدن قرنطینه شدن فرد بیمار پس از 14 روز دیگر نیاز به تست پی سی آر مجددنیست و افراد می توانند با مجوز دانشگاه علوم پزشکی به محل کار  خود در ادارات و کارخانه ها بازگردند.

حبیبی تصریح کرد: امیدواریم شهروندان ضمن خودداری از بازار گردی و حضور نیافتن در مراکز جمعیت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به کنترل بیماری در استان کمک کنند.

 

نظر شما