رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

ظرفیت تخت های بیمارستانی در قزوین در حال تکمیل شدن است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۸:۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۴۱۶
ظرفیت تخت های بیمارستانی در قزوین در حال تکمیل شدن است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با بستری شدن 600 بیمار کرونایی در استان ظرفیت تخت ها در حال تکمیل شدن است و در صورت افزایش بیماران بیمارستان صحرایی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که روز یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: به دلیل روند رو به صعودی بیماری کرونا در استان متاسفانه تخت های بیمارستانی تکمیل شده و باید بزودی بیمارستان صحرایی برپا شود.

نامدار گفت: قرنطینه بیماران کرونایی بسیار مهم است و پس از آن هم باید کنترل لازم صورت گیرد تا زحمات انجام شده هدر نرود.

وی اظهارداشت: موج دوم بیماری کرونا در اروپا یک دهم ایران قربانی می گیرد زیرا آنها توانسته اند سالمندان و افراد آلوده بالای ۶۰ سال را کنترل کنند و این کار با قرنطینه معکوس انجام شده است و ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم.

image_2020_11_1-14_13_22_94_2ap

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: کمک های مومنانه باید هدفمند شده و افراد سالمند را تحت پوشش قرار دهد تا این گروه نیازی برای خروج از خانه نداشته باشند.

تعطیلی مراسم جشن مطالبه عمومی است

نامدار گفت: یکی از مطالبات مردم در این شرایط تعطیل شدن مراسم جشن و عروسی و ترحیم است زیرا این مراکز بشدت آلوده است و می تواند افراد زیادی را به ویروس مبتلا کند لذا از همه نیروهای مردمی و متولیان امر انتظار داریم از برگزاری این گونه مجالس جلوگیری کنند.

وی اظهارداشت: در شرایطی که در ستاد کرونا بیش از 600 مصوبه استانی داشته ایم اما روند ابتلا به بیماری و تعداد بستری ها روبه افزایش است و امروز حدود 600 بیمار کرونایی در بیمارستانها بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

تخت های بیمارستانی قزوین در آستانه تکمیل شدن است

نامدار بیان کرد: تخت های بیمارستانها در استان قزوین در حال تکمیل شدن است و فقط ۵۰ تخت باقیمانده که در صورت بستری شدن بیماران جدید،  باید نسبت به برپایی بیمارستان صحرایی اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: به دلیل خستگی بیش از حد کادر درمانی و پرستاری در حال حاضر تعداد 150 پرستار و پزشک در مرخصی هستند تا تجدید قوا کنند و در این ایام باید مراقب باشیم تا تعداد بیماران بیتر نشود.

image_2020_11_1-14_46_42_822_c3K

نامدار اظهارداشت: گزارش های دریافتی حاکی است علیرغم این که تالارهای عروسی در آبیک تعطیل شده متاسفانه از شهرستان البرز برای برگزاری جشن عروسی به این شهرستان آمده اند و این وضعیت نگران کننده است و باید از آن جلوگیری شود.

وی گفت: مصوبه استفاده از ظرفیت 30 درصدی تالارهای پذیرایی به طور کامل رعایت نمی شود زیرا این صنف با مشکلات اقتصادی جدی روبرو هستند و کنترل آنها سخت شده اما باید مراقب انتقال جشن ها از استان البرز به شهرستان آبیک باشیم تا آلودگی بیشتر نشود.

نامدار اظهارداشت: قرنطینه معکوس باید در این ایام صورت گیرد تا از آلودگی بیشتر پیشگیری کنیم و در این زمینه اگر هر گونه کمک آموزشی لازم باشد از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارائه خواهد شد.

وی اظهارداشت: در استان قزوین روزانه ۸۰۰ تست کرونا انجام می شود که این کار بالغ بر 3 میلیارد تومان هزینه دارد که تامین اعتبرات آن در شرایط کنونی بسیار دشوار شده است.

نامدار اضافه کرد: مردم اگر از ویروس کرونا نترسند و بهداشت را جدی نگیرند با بحران بیشتری مواجه خواهیم شد لذا باید همه امکانات خود را بسیج کنیم تا با اطلاع رسانی مناسب هشدارهای لازم برای جدی گرفتن ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی بخوبی به شهروندان منتقل شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز