سیاوش طاهرخانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پروژه محور نسیم شمال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۰۹:۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۱۵۸۶
پروژه محور نسیم شمال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
شهردار قزوین گفت: در حال حاضر پروژه بهسازی محور نسیم شمال نزدیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر آبان ماه فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیاوش طاهرخانی با اشاره به اهمیت و حساسیت پروژه نسیم شمال شهر قزوین اظهار کرد: بهسازی محور نسیم شمال از پروژه های به زمین مانده در استان قزوین بود که شهرداری قزوین با توجه به اهمیت این پروژه که جزء  مطالبات دیرین شهروندان قزوین و مسافران بود را در نیمه اول سالجاری آغاز کرده است. 

وی با یادآوری اینکه  پروژه بهسازی محور نسیم شمال در دو فاز به مرحله اجرا در خواهد آمد، افزود: در حال حاضر عملیات ترمیم اساسی محور نسیم شمال با دو شیفت کاری و شبانه روزی با سرعت ادامه دارد.

طاهرخانی گفت: لاین ضلع غربی محور نسیم شمال تکمیل شده و در  لاین شرقی  نیز به طول500 متر کارعملیات انجام شده است ضمن اینکه عملیات بهسازی فاز دوم از مسیر حد فاصل تقاطع مسیر اقبالیه  تا میدان خلیج فارس به طول دو هزار و۶۰۰ متر آغاز شده است.

شهردار قزوین ادامه داد: در پروژه  بهسازی محور نسیم شمال پس  از خاکبرداری ، زیر سازی و اجرای بتن عملیات نصب گاردریل و تیرهای روشنایی انجام شده است.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر پروژه بهسازی نسیم شمال نزدیک به  80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر آبان ماه فاز اول به بهره برداری خواهد رسید.

طاهرخانی افزود: پروژه بهسازی محور نسیم شمال بر اساس زمان بندی تعیین شده جلوتر است لذا تمام توان و ظرفیت شهرداری قزوین را بسیج کرده ایم که پروژه بر اساس زمان بندی تعیین شده زیر بار ترافیک قرار بگیرد. 

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: نوع سازه ای که در بهسازی محور نسیم شمال مورد استفاده قرار می گیرد دارای ویژگی خاص و منحصر فردی است و  به علت نفوذ آب باغات سنتی به محور نسیم شمال زیر سازی این محور به طور کامل آسیب دیده است لذا به جهت ارتقاء کیفیت محور  پس از لایه سابیس ، به روش بیس تثبیتی با سیمان در 15 سانتیمتر و لایه نهایی بتن با ضخامت 25 سانتیمتر  اجرا و سپس محور قابل تردد است.

وی تصریح کرد: در اجرای بتن غلطکی در مرحله اول یک روز بتن کار می شود و روز بعد برش های لازم بر روی بتن انجام می شود و امیدواریم تا پایان آبانماه رویه بتنی مسیر تکمیل شود.

این مقام با بیان اینکه اعتبار مجموع پروژه نسیم شمال۳۷۰ میلیارد ریال است، گفت: مسئولیت صفر تا صد پروژه بهسازی محور نسیم شمال بر عهده شهرداری قزوین است و علی رغم اینکه اداره راه و شهرسازی متعهد شده که 30درصد از اعتبارات پروژه را تامین کند اما تاکنون هیچ اعتباری به شهرداری پرداخت نشده است.

طاهرخانی با اشاره به افزایش قیمت مصالح و مشکلات حمل آن گفت: واقعیت این است که شهرداری قزوین با توجه به مشکلات اقتصادی در زمینه اعتبارات با محدودیت فراوان مواجه است اما به علت اهمیت پروژه محور نسیم شمال در روند اجرای پروژ وقفه ای ایجاد نشده اما نیاز است  سایر دستگاه های مربوطه   نسبت به تعهدات خود احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

 با توجه به اینکه اجرای این طرح مشکلاتی را در تردد ایجاد کرده است شهردار قزوین در پایان از شکیبای شهروندان ، رانندگان و باغداران تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز