رئیس اداره فرهنگی، هنری، آموزش و پرورش استان قزوین:

۹۶ هزار دانش آموز استان قزوین در طرح پرسش مهر ۲۰ شرکت کردند

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۶:۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۱۹۵۰
۹۶ هزار دانش آموز استان قزوین در طرح پرسش مهر ۲۰ شرکت کردند
رئیس اداره فرهنگی، هنری، آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از 96 هزار و 252 دانش آموز در پرسش مهر 20 رئیس جمهور شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ ولی الله کشاورز روز دوشنبه در جلسه بررسی پرسش مهر 21 که به صورت ویدئو کنفرانس در محل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد با ارائه گزارشی از فعالیت سال گذشته این طرح اظهارداشت: طرح پرسش مهر با هدف ارتقای سطح آگاهی، پرورش روحیه مشارکت جویی، نقد پذیری و پرسشگری، ایجاد اعتماد به نفس، خود باوری و مسئولیت پذیری در دانش آموزان اجرا می شود و تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: در رقابت‌های فراخوان ملی پرسش مهر۲۰ که با حضور بیش از دو میلیون ۵۹۸ و هزار و ۴۰ نفر در سراسر کشور برگزار شد تعداد ۲۴۰ نفر از دانش ‌آموزان و معلمان سراسر کشور به‌عنوان رتبه‌های برگزیده در فراخوان انتخاب شدند.

کشاورز گفت:در بیستمین فراخوان ملی «پرسش مهر ریاست جمهوری» که در سال تحصیلی گذشته برگزار شد، پرسش ریاست جمهوری در اولین روز مهرماه طرح شد و دانش‌آموزان و معلمان در۲۰رشته و گرایش مختلف آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستان‌ها ارائه کردند.

image_2020_11_2-12_22_41_191_TrA

رئیس اداره فرهنگی، هنری، آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: در استان قزوین هم 96 هزار و 252 نفر شرکت کردندکه 67 نفر از معلمان و دانش آموزان توانستند رتبه های برتر کشوری را کسب کنند.

وی یادآورشد:کسب رتبه برتر کشوری در نمایشگاه کتاب در میان 636 نمایشگاه برپا شده، کسب 14 رتبه اول تا سوم  شامل هشت دانش آموز و 6 فرهنگی و نیز 54 برگزیده در پرسش مهر 20 در بخش برگزیده ویژه فرهنگیان از موفقیت های استان در سال گذشته است که از نظر تعداد توانستیم رتبه سوم کشوری را هم بدست آوریم. 

کشاورز گفت: در تعداد آثار و محتوای بارگذاری شده در مناسبت ارتحال حضرت امام در شبکه شاد هم استان قزوین توانست رتبه اول کشور را کسب کند و اثر حجت الاسلام انصاری با نام «زندگی به سبک روح الله» هم به عنوان پر بازدیدترین اثر در شبکه شاد شناخته شد و رتبه پنجم را کسب کرد.

وی اظهارداشت: کسب 13 رتبه اول تا سوم و 54 برگزیده در سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری (فردا) با رشد 86 درصدی نسبت به سال گذشته و کسب رتبه دوم کشوری در ارزیابی نقاشی همگانی با کسب 70 امتیاز با شرکت 868 مدرسه با حضور 163 هزار و 63 نفر دانش آموز از دیگر دستاوردهای استان قزوین در طرح های کشوری است.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: کسب رتبه چهارم کشور در جشنواره ملی آیینه زمان (زندگی به سبک روح الله) و کسب رتبه پنجم جشنواره کشوری حمایت از کالای ایرانی از دستاوردهای فرهنگی استان قزوین است.

image_2020_11_2-12_49_50_365_FUY

کشاورز با دعوت از دانش آموزان استان برای شرکت در پرسش مهر 21 اظهارامیدواری کرد میزان مشارکت دانش آموز در پرسش مهر امسال هم افزایش یابد.

بیست و یکمین پرسش مهر رئیس جمهوری با طرح این سوال که: فرزندانم، برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنید؟ مطرح شده است که دانش آموزان می توانند به آن پاسخ دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز