سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار برنا:

کالابرگ الکترونیک میان ۲۰ میلیون نفر دهک پایین توزیع می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۴:۳۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۲۱۳۱
کالابرگ الکترونیک میان ۲۰ میلیون نفر دهک پایین توزیع می شود
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: توزیع کالابرگ الکترونیک میان 20 میلیون نفر از دهک های کم درآمد و طرح راهبردی مقابله با تحریم برای بازگشت کشور به اقتدار هسته ای گذشته از مهمترین مصوبات مجلس در هفته جاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در خصوص مهمترین مصوبات مجلس برای کمک به دهک های کم درآمد اظهارداشت: در مجلس روزهای پرکاری داشتیم و دو طرح مهم تصویب شد که امیدواریم بتواند بخشی از مشکلات مردم در تنگنای اقتصادی را برطرف کند.

وی اضافه کرد: ارائه کالابرگ الکترونیک کالاهای اساسی از مصوبات مجلس است که حدود 20 میلیون نفر از دو دهک پایین جامعه را تحت پوشش قرار می دهد که به این افراد ماهانه 120 هزار تومان و 4 دهک بالاتر ماهانه به هر نفر 60 هزار تومان کالابرگ داده می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: البته دولت نگران تامین منابع مالی این طرح است که قرار شد اعتبار آن از محل فروش اموال مازاد دولت تامین شود و چون این منابع از محل استقراض بانکی و فروش اوراق نیست لذا تورم زا نخواهد بود که امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم آن را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: البته این مصوبه در شرایطی که اقتصاد کشور مشکلات جدی دارد و مردم در حوزه معیشت چالش های جدی دارند حتما یک راه حل اساسی و دراز مدت نیست بلکه به عنوان مسکن موقت می تواند مرهم بخشی از دردهای جامعه باشد.

سیاهکلی 1

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در این شرایط بتوانیم کمکی هر چند ناچیز به مردم داشته باشیم و به تقویت بنیه اقتصاد خانواده ها کمک کنیم.

وی گفت: این مصوبه می تواند تا پایان سال اجرا شود و برای سال آینده نیازمند برنامه ریزی اصولی هستیم تا وضعیت زندگی مردم سامان یافته و بهبود یابد.

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای تقویت جایگاه آنسیاهکلی اظهارداشت: یکی دیگر از مصوبات روزهای اخیر مجلس موضوع اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است که در گذشته 

هیچ محدودیتی برای نامزدی و ثبت نام افراد وجود نداشت و صدها نفر و حتی هزاران نفر که رجل سیاسی نبودند به وزارت کشور مراجعه می کردند و در زمان بررسی چون  شرایط لازم را نداشتند رد صلاحیت می شدند و این موضوع یک نقطه منفی بود و دشمنان هم روی آن تبلیغات می کردند که شورای نگهبان جمع کثیری از داوطلبان را تایید نکرده است.

وی بیان کرد: با این قانون هر فردی که رجل سیاسی هم نیست می تواند برای نامزدی اعلام آمادگی کند و متاسفانه در سالهای اخیر افرادی ثبت نام کردند که شان این جایگاه را زیر سوال بردند و آن را به تمسخر گرفتند و هنگامی که شورای نگهبان این افراد را فاقد شرایط اعلام می کرد نظام را زیر سوال می بردند و این بستر غلط همه ما را زیر سوال می بردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با اصلاح این قانون فقط رجل سیاسی و کسانی که شرایط لازم و کافی را برای حضور دراین مسند داشته باشند می توانند ثبت نام کنند و با این وضعیت تعداد محدود و شایسته می توانند خود را در معرض رای مردم قرار دهند.

ترامپ و بایدن هیچ فرقی ندارد/ عزت خود را نمی فروشیم

سیاهکلی در خصوص نگاه مجلس به انتخابات آمریکا و تصویب طرح راهبردی مقابله با تحریم اظهارداشت: بیانات رهبری در این زمینه فصل الخطاب و یک راهنمای روشن است و در این رابطه باید اذعان کرد هر چند اصل برجام جای سوال دارد و ما به تکلیف خود عمل کردیم اما طرف های مقابل حتی همین برجامی که خودشان آن را امضا کردند را عمل نکردند و آمریکا نیز یک طرفه از آن خارج شد.

وی گفت: اگر این معاهده بین المللی بود چرا طرف های مقابل آن را اجرا نکردند نشان می دهد باید در ادامه نیز به پایبندی آنها به تعهدات دیگر هم تردید داشت.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: امروز اگر کسانی فکر می کنند یکی از دو نامزد ریاست جمهوری می تواند برای ما مزیتی داشته باشد در اشتباه هستند و دل خوش کردن به انتخابات آمریکا هیچ توجیهی ندارد.

سیاهکلی افزود: بر اساس رهنمود رهبری ما هم هیچ نگاهی به انتخابات آمریکا نداریم که چه کسی انتخاب خواهد شد و چه رخ خواهد داد و هر دو برای ما یکسان هستند.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم به دلیل شیطنت استکبار متاسفانه کمی از اقتدار هسته ای خود دور شده ایم و با مسدود کردن غنی سازی ابزار قدرت خود را تضعیف کرده ایم و مجلس مصمم است تا یه شرایط قبلی بازگردیم و بتوانیم موضوع غنی سازی در راستای دستیابی به انرژی هسته ای در مسیر صلح آمیز را بدست آوریم تا در صورت مذاکره بتوانیم در شرایط متعادل و مساوی به مصالح کشور فکر کنیم.

الزام به حفظ اقتدار هسته ای گذشته

سیاهکلی بیان کرد: عزم مجلس این است که بتوانیم با رسیدن اقتدار گذشته همچنان با دست پر در مقابل دشمنان بایستیم و با عزت از مصالح کشور دفاع کنیم تا اگر شرایط گفتگو مهیا شد طرف های مقابل با محترم شمردن حق و حقوق ملت در پشت میز مذاکرهع بنشینند و استقلال و مطالبات ملتها را بپذیرند.

وی اظهارداشت: مهمترین ویژگی جمهئری اسلامی آن است که فقیهی عالیقدر و مرجعی دینی در جایگاه رهبری قرار دارد که بر اساس آموزه های دینی فرموده اند از انرژی هسته ای فقط در مسیر صلاح آمیز استفاده خواهد شد و ما به عنوان مسلمان به هیچ عنوان اجازه نداریم از سلاح هسته ای استفاده کرده و جان انسان ها را به خطر بیندازیم و این آموزه دینی یک تکلیف لازم الاجرا برای همه ما محسوب می شود که دنیا نیز باید آن را بداند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآورشد: تاکید مجلس به بازگشت به اقتدار هسته ای گذشته در واقع تعیین مسیری است برای آینده تا آنها که تصور می کنند توانسته اند اقتدار هسته ای ما را کاهش دهند متوجه شوند مجلس شورای اسلامی عزم جدی دارند این اقتدار را باز گردانند.

وی گفت: مصوبه مجلس درس خوبی برای مستکبران و گردن کشانی است که دنبال تضعیف کشورهای مستقل و توانمند هستند تا سر جای خود نشسته و به عزت و حقوق دیگران احترام گذاشته و اهداف استکباری خود را کنار بگذارند.

4444

سیاهکلی در خصوص ارتقای جایگاه روستای زیاران در شهرستان آبیک به شهر هم گفت: یکی دیگر از کارهای خوبی که با کمک نمایندگان و مسئولان استانی انجام شد تبدیل شدن روستای زیاران به شهر بود که یکی از خواسته های مردم این منطقه محقق شد.

وی بیان کرد: در استان مناطق متعددی از جمله طارم و الموت و محمدیه قابلیت شهرستان شدن و برخی مانند اقبالیه، نصرت آباد، قشلاق و عصمت آـباد قابلیت شهر شدن دارند که با پیگیری های انجام شده توانستیم زیاران را به شهر تبدیل کنیم و روستاهای قشلاق و عصمت آباد هم شهر خواهند شد که با این کار عمران و آبادانی این مناطق با استقرار شهرداری سرعت خواهد یافت.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اجرای تقسیمات کشوری و تبدیل زیاران به شهر و استقرار شهرداریمی تواند موجب رفع مشکلات و ایجاد رفاه بیشتر شده و رضایت مردم را جلب کند.

  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز