جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

فعالیت تالارها، آرایشگاهها و روزبازارها در استان قزوین دو هفته تعطیل می شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۱:۳۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۳۰۴۴
فعالیت تالارها، آرایشگاهها و روزبازارها در استان قزوین دو هفته تعطیل می شود
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: به منظور کنترل روند صعودی بیماری کرونا فعالیت تالارهای پذیرایی، آرایشگاهها، روز بازارها، کلوپ های ورزشی و گیم نت ها، آموزشگاهها، و بوستانها به مدت دو هفته در استان قزوین تعطیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که روز پنجشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: به دلیل اهمیت موضوع کرونا و بحرانی شدن شرایط در استان در بیست و چهار ساعت گذشته با تشکیل سه جلسه نسبت به ساماندهی امور اقدام و همچنان با جدیت برای مقابله با آسیب ها برنامه ریزی کرده ایم.

حبیبی گفت: با گذشت 9 ماه از ورود ویروس کرونا به کشور اقدامات گسترده ای برای مقابله با آن انجام شده و همه وارد کار شده اند که در برخی موارد موفق بودیم و گاهی هم ضعیف عمل کردیم و چالش داریم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: ویروس کرونا بسیار مرموز و پیچیده شده و هر روز رنگ عوض می کند و اگر  مردم و مسئولان عادی انگاری کنند آسیب ها بیشتر می شود.

کرونا 4

بستری شدن 544 بیمار در استان قزوین

حبیبی در ادامه گفت: در حال حاضر تعداد  ۵۴۴ بیمار در بیمارستانهای استان قزوین بستری شده اند و اگر همه تخت ها را به درمان بیماران کرونا اختصاص دهیم بازهم جوابگو نیست و چون ویروس هنوز دارو و درمانی ندارد همچنان با چالش جدی مواجهیم.

وی اظهارداشت:اضافه کردن تخت چاره اساسی درمقابله با کرونا نیست بلکه باید خود مراقبتی کنیم و تاکید شود  مردم در منزل بمانند تا بیماری مهار شود.

حبیبی اضافه کرد: علیرغم محدودیت و ممنوعیت ایجاد شده هنوز به شرایط مناسب و مطلوب نرسیده ایم و اگر اقدامات اساسی و جدی تری صورت نگیرد باید شاهد افزایش فوتی ها باشیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: امروز همه مسئول هستیم و طبق گفته رهبری اولویت حفظ سلامت مردم است و آموزه های دینی هم به سلامت مردم اهمیت داده لذا برای مهار کرونا باید همه امکانات خود را بسیج کنیم.

قرنطینه معکوس در قزوین اجرا می شود 

وی با اشاره به برخی دستورالعمل های مهم برای مهار کرونا در استان اظهارداشت: از آنجا که بیشترین مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا را افراد سالمند و بالای 65 سال تشکیل می دهند لذا باید در این شرایط طرح« قرنطینه معکوس» را اجرا کنیم.

کرونا 6

حبیبی اضافه کرد: در اجرای این طرح حانواده هایی که افراد سالمند و با سنین بالای 65 سال دارند باید کمتر از خانه خارج شوند و به سفر نروند.

75 درصد فوتی های کرونا مربوط با افراد بالای ۶۵ سال است

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمارها نشان می دهد حدود 75 درصد فوتی های ناشی از بیماری کرونا مربوط به افراد بالای 65 سال است لذا مراقبت از این گروه سنی الزامی است.

حبیبی توجه به آموزش و فرهنگ سازی را مهم دانست و یادآورشد: در استان حدود ۱۶ هزار معلم و ۲۳۳ هزار دانش آموز داریم که اگر معلمان  روزی ۳ دقیقه در خصوص مراقبت های بهداشتی در مقابله با کرونا اطلاع رسانی کنند می توان خانواده های زیادی را مصون نگهداشت.

وی بیان کرد: اگر به دانش آموزان یاد دهیم چگونه مراقب خود و خانواده ها باشند می توان ۸۰ درصد خانواده ها را درگیر موضوع پیشگیری کرد.

حبیبی افزود: تاکنون محدودیت هایی اعمال کردیم اما با گزارش های دریافتی مجبوریم تجدید نظر کرده و ممنوعیت را بیشتر کنیم.

تعطیلی آرایشگاهها، بوستانها، تالارهای پذیرایی

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهارداشت: ازر روز شنبه به مدت دو هفته محدودیت ها به ممنوعیت تبدیل می شود و هر چند در ردیف ۲۵ استان محدودیت سفر نیستیم اما موقعیت به گونه ای است که به دلیل تردد زیاد در معرض تهدید جدی قرار داریم و اگر سفرها ممنوع نشود باید منتظر آلودگی بیشتر باشیم.

وی اضافه کرد: هر چند میزان تردد عبوری از استان تا 38 درصد کاهش یافته اما لازم است با اعمال محدودیت های بیشتر از روند افزایش بیماری جلوگیری کنیم.

کرونا

حبیبی در ادامه گفت: دیگر رمقی برای کادر درمانی ایثارگر ما باقی نمانده و مدت ۸ ماه در حال جنگ تمام عیار با بیماری هستند و چون جایگزین ندارند کارشان سخت شده و منطقی نیست فشار مضاعفی بر آنها وارد شود لذا اعضای ستاد و فرمانداران توجه کنند که ممنوعیت ها بشدت اجرا شود.

وی در خصوص تعطیلی برخی صنوف اظهارداشت: در خصوص بازار جلسه ای با روسای اتحادیه تشکیل و قرار شد با همکاری آنها طرح ها را اجر ا کنیم اما از روز شنبه تمامی تالارهای پذیرایی و عروسی تعطیل شده و رستوران ها و فست فودها فقط مجاز به ارائه غذای بیرون بر هستند.

حبیبی گفت: همچنین سالن های ورزشی زیرزمینی با سقف سه متر ، آرایشگاههای مردانه و زنانه، روز بازارها، کلوپ های ورزشی و گیم نت ها، کلاس های آموزشی علمی، هنری و زبان خارجی و بوستانها به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد و در شهرستانها هم انتظار داریم فرمانداران در این زمینه تصمیم بگیرند.

وی یادآورشد: همچنین دانشگاهها و سازمانهای فنی و حرفه ای فقط به صورت مجازی می توانند کلاس برگزار کنند و با توزیع کالاهای اساسی در فروشگاههای اینترنتی با کمک رسانه ها باید تبلیغ و اطلاع رسانی شود تا شهروندان از این فروشگاهها خرید کنند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: خطر بیخ گوش همه ما قرار دارد و اگر بی احتیاطی و سهل انگاری کنیم و با بازارگردی و حضور در مراکز جمعیتی ویروس کرونا را جدی نگیریم باید منتطر فوتی های بیشتری در استان باشیم.

حبیبی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی و بهداشتی استان خواست ضمن شناسایی نیازهای خود به الکل و مواد ضدعفونی کننده و ماسک درخواست خود را در اختیار سازمان صمت قرار دهند تا نیازها تامین شود.

وی از فرمانداران هم خواست در اعمال محدودیت و اجرای مصوبات ستاد کرونا جدی باشند و هر جا که سلامت مردم به خطر افتاد با قاطعیت و جدیت وارد کار شده و با متخلف برخورد کنند تا شاهد روند نزولی ابتلا به بیماری در استان باشیم.

نظر شما