مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین:

۲۷۰۰ مترمربع از حریم و بستر تالاب دریابک آزادسازی شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۵:۰۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۴۴۹۵
۲۷۰۰ مترمربع از حریم و بستر تالاب دریابک آزادسازی شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین از آزادسازی بیش از 2700 مترمربع از حریم و بستر تالاب دریابک در شهرستان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یدالله ملکی در این باره اظهار کرد: با اخذ دستورات قضایی و تلاش و پیگیری شبانه روزی همکاران دفتر مهندسی رودخانه و امور منابع آب شهرستان قزوین بیش از 2700 متر مربع از حریم و بستر تالاب دریابک در شهرستان قزوین رفع تصرف شد.  

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با پدیده زمین خواری و همچنین حفظ و حراست از بستر و حریم رودخانه ها به عنوان ثروت ملی و اجرای دقیق قانون توزیع عادلانه آب بیان کرد: شرکت آب منطقه ای به عنوان متولی امر در گام نخست اقدام به شناسایی تصرفات واقع در محدوده بستر و حریم رودخانه های استان و اخذ دستورات قضایی یکپارچه و سراسری به منظور تسریع در اجرای برنامه برخورد با متخلفان کرده است و در حال حاضر نیز آزادسازی و رفع تصرفات در دستور کار این شرکت قرار دارد.

ملکی ادامه داد: طی سنوات گذشته عده ای افراد اقدام به تصرف حریم و یا بستر بعضی از رودخانه های استان کرده اند که با تلاش همکاران، تشکیل پرونده در مراجع قضایی و اخذ دستورات لازم رفع تصرفات در دستور کار این شرکت قرار گرفته و در همین راستا نیز با همکاری و همراهی نیروی انتظامی با تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز بیش از 2700 مترمربع از اراضی اطراف تالاب دریابک در شهرستان قزوین رفع تصرف شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به  اهمیت حریم و بستر رودخانه ها عنوان کرد: رودخانه محل و خانه آب به شمار می رود و حریم و بستر آن نیز براساس مطالعات دقیق بر حسب میزان آب عبوری در بلند مدت تعیین می شود. 

وی ادامه داد: هر گونه دخل و تصرف در این حریم ضمن غیرمجاز بودن می تواند در هنگام بروز سیل خسارات مالی و جانی جبران ناپذیر را نیز به همراه داشته باشد در نتیجه این شرکت با هرگونه تصرف در اراضی اطراف رودخانه بر اساس دستورالعمل ها و مقررات بطور جدی برخورد می کند.

 

نظر شما