مدیر کل دفتر شهری استاندار ی قزوین:

شفاف سازی در صدور پروانه های ساختمانی با برون سپاری خدمات شهرسازی‌ امکان پذیر است

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۴۷۸۹
شفاف سازی در صدور پروانه های ساختمانی با برون سپاری خدمات شهرسازی‌ امکان پذیر است
مدیر کل دفتر شهری استاندار ی قزوین گفت: شفاف‌سازی و کاهش زمان و نگاه‌ سلیقه‌ای در صدور پروانه های ساختمانی و پایانکار با هوشمندسازی خدمات شهرسازی‌ در شهرداری ها امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی در جلسه  بررسی وضعیت برون سپاری خدمات شهرسازی  از جمله صدور پروانه های ساختمانی شهرداری تاکستان به دفاتر  نظام مهندسی ساختمان ضمن اشاره به ضروریت برون سپاری، تاکید کرد: غیرحضوری شدن خدمات، باعث شفاف سازی فرآیند ها و  کاهش هزینه های شهرداری ها و افزایش رضایت مندی و کاهش هزینه های شهروندان می شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری عهده دار بخش زیادی از خدمات در ارتباط با زندگی روزمره شهروندان است که این خدمات گاه در گیر و دار فرآیندهای طولانی و فرسایشی ارائه می‌شود و هزینه‌های زیادی را در روند اداری و ترددهای متعدد به همراه دارد. 

صالحی بیان کرد: دریافت خدماتی در رابطه با پرداخت عوارض ساختمانی، صدور پروانه ساخت و ساز، گواهی پایان کار و درخواست نقل و انتقال با وجود قوانین و چارچوب‌های مشخص اگر بصورت حضوری انجام شوند زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، براین اساس و به منظور تسریع در انجام این امور، کاهش هزینه های آن برای شهروندان و شهرداری ها، و جلوگیری از  بروکراسی و تخلفات اداری و رانت ، طیف متنوع و گسترده‌ای از خدمات مورد نیاز شهروندان باید بصورت غیرحضوری و شفاف انجام شود .

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع و در راستای اجرای دولت الکترونیک تاکید کرد: برون سپاری خدمات شهرسازی در شرایط فعلی  زمینه مناسبی را برای استفاده از خدمات در حوزه مدیریت شهری با زبانی ساده  فراهم اورده  که چشم‌اندازی وسیع در بهره‌گیری از سرویس‌های خدماتی فراروی شهروندان قرار می دهد.

صالحی در پایان ضمن اشاره به وجود برخی موانع و مشکلات در راستای بهره مندی از این موضوع خاطر نشان کرد : استفاده از خدمات غیر حضوری به صورت ساده و مرتفع سازی مشکلات و موانع در بهره مندی از آن، لازم است همکاری، نظارت، هم فکری و هم اندیشی دقیق وبیش از پیش دستگاه های ذیربط با یکدیگر گسترش یابد تا تمامی شهروندان برای انجام امور خود از خدمات الکترونیکی استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز