رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین:

دانشگاه فرهنگیان قزوین نیازمند توسعه فضای آموزشی است

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۹:۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۵۲۰۱
دانشگاه فرهنگیان قزوین نیازمند توسعه فضای آموزشی است
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: در صورت اختصاص زمین مناسب و احداث دانشگاه بزرگ فرهنگیان می توانیم سالانه دو هزار دانشجو معلم را جذب این مرکز تخصصی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین روز دوشنبه با حضور در دانشگاه فرهنگیان با رئیس و هیئت علمی و کارکنان این مرکز آموزش عالی دیدار و گفتگو کرد.

حمیدرضا مشهدی در این نشست تخصصی که در سالن تربیت معلم برگزار شد گفت: در این دانشگاه ظرفیت پذیرش حدود 2  هزار دانشجو را داریم که در 7 رشته تحصیل کنند که ۳۰۰ دانشجوی ما مهارت آموز هستند.

وی اضافه کرد: با در اختیار داشتن  ۱۴ نفر عضو هیئت علمی، ۱۰۰ استاد مدعو و ۶۵ پرسنل اداری و مدیریتی تلاش شده تا در جذب و تعلیم معلمان رویکردهای تخصصی و مهارتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

image_2020_11_9-13_55_32_751_ne8

مشهدی تصریح کرد: امسال حدود ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش خواهند شد که فقط ۱۸ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند درحالی که بر اساس سند تحول باید همه نیروها از این دانشگاه وارد مجموعه آموزش و پرورش شوند.

وی اضافه کرد: در سراسر کشور در هیئت علمی تعداد 300 نفر کمبود داریم که برای جذب آنها باید اقدام لازم صورت گیرد.

کمبود فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان از مشکلات است

مشهدی گفت: مجموعه ساختمان تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با بیش از 60 سال قدمت دچار فرسودگی شده و برای جذب دانشجویان مورد نیاز با فضای محدودی مواجهیم که لازم است برای تامین آن اقدام شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۵ سال است که آزمون استخدامی برای تامین کادر اداری برگزار نشده و از نیروی مامور دستگاههای دیگر استفاده می کنیم و این کمبود باید با افزایش سهم استخدامی جبران شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین یادآورشد: تقویت زیرساخت های آموزشی نیازمند اعتبارات مناسب است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت نمایندگان برای تامین نیازهای دانشگاه استفاه کنیم.

دانشگاه 3

وی بیان کرد: ۳۵ نفر از دانشجویان پردیس شهید رجایی و ۳۲ نفر از پردیس بنت الهدی در تحصیلات عالیه پذیرفته شده اند که بیانگر علم و دانش این دانشگاه است و اگر جایگاه این مرکز تقویت شود می توانیم دستاوردهای خوبی را در نظام آموزشی خود رقم بزنیم.

مشهدی اظهارداشت: با در اختیار داشتن 33 هزار متر مربع فضای آموزشی و محوطه، چهار خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 800 نفر، کتابخانه، سالن ورزشی ، زمین چمن مصنوعی، سالن بدن سازی و سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۶۵۰ نفر بستر خوبی برای تربیت معلمانی ماهر و عالم مهیا شده است اما همچنان نیازمند تامین تجهیزات و امکانات آموزشی مورد نیاز هستیم تا افراد بیشتری را جذب دانشگاه کنیم.

در ادامه یوسفی مدیر امور آموزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه هم گفت: در سال گذشته 500 دانشجو و امسال 160 نفر برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند که در پردیس های جداگانه ویژه خواهران و برادران در رشته های ادبیات، آموزش ابتدایی، امور تربیتی، مشاوره با دو گرایش، الهیات و کودکان استثنایی تحصیل می کنند.

یوسفی

وی اضافه کرد: اختصاص زمین در ناحیه شهری مهرگان برای احداث دانشگاه بزرگ فرهنگیان، تامین کادر هیئت علمی و زیرساخت های فیبر نوری و تجهیز کتابخانه و توجه به پژوهش و تحقیق از مهمترین درخواست های ما در دانشگاه فرهنگیان است.

یوسفی تشکیل یک کارگروه آموزشی برای توجه بیشتر به پژوهش را ضروری دانست و اظهارداشت: از سال ۹۱ تاکنون حدود ۷۰ نفر از دانشجو معلمان این دانشگاه در رشته های ارشد و ۵ نفر در مقطع دکتری سایر دانشگاهها پذیرفته شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز