مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۲۳۳ روستای استان قزوین از شبکه اینترنت محروم است

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۹:۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۵۲۲۳
۲۳۳ روستای استان قزوین از شبکه اینترنت محروم است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 233 روستا معادل یک سوم روستاهای استان فاقد شبکه اینترنت بوده و دانش آموزان ازشبکه شاد بی بهره اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که روز دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در شرایطی که به دلیل کرونا امکان تحصیل حضوری نیست با ایجاد بستر اینترنتی توانسته ایم شبکه شاد را برای تحصیل غیر حضوری مهیا کنیم.

وی بیان کرد: شبکه شاد همچنان با مشکلات زیادی روبروست و تا شرایط مطلوب فاصله داریم اما باید بتوانیم زیرساخت استفاده از اینترنت را در همه نقاط شهری و روستایی مهیا کنیم.

اصغری تصریح کرد: در کشور هنوز زیرساخت‌های لازم برای ارائه محتواهای آموزشی در فضای مجازی مهیا نشده هر چند مدیران این بخش همه تلاش خود را به کار گرفته اند اما همچنان چالش های جدی داریم و رضایت همه اانش آموزان و معلمان فراهم نشده است.

اصغری

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: شبکه شاد در بستر همراه اول قابل استفاده است که مسئولان ذیربط متعهد شده اند مشکلات را برطرف کنند تا بتوانیم در ارائه محتوای آموزشی اقدامات بهتری را انجام دهیم.

اصغری گفت: در استان قزوین بیش از 800 روستا داریم که ۲۳۳ روستا فاقد شبکه اینترنت هستند که مدیران ارتباطات و زیرساخت استان به ما تعهد داده اند تا اینترنت ۱۸۰ روستا را در متصل کنند اما تاخیر در ایجاد این شبکه خسارات زیادی به حوزه آموزش و تحصیل دانش آموزان وارد می کند.

وی اظهارداشت: البته در برخی مناطق روستایی که ویروس کرونا وجود ندارد و تعداد دانش آموزان محدود است با تهیه بسته های آموزشی تلاش کرده ایم تا کلاس ها به صورت حضوری باشد تا دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند.

22 درصد دانش آموزان استان اضافه وزن دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه اظهارداشت: تعطیل شدن کلاس ها و حضور دانش آموزان در منزل و نیز کاهش فعالیت بدنی موجب شده که سبک زندگی مردم تغییر کند و این موضوع موجب افزایش تعداد دانش آموزان چاق شده است.

وی بیان کرد: چاقی دانش آموزان به ایجاد مشکلات روحی و روانی در میان این افراد هم شده است که می تواند بیماری زمینه ای ایجاد کند.

اصغری گفت: در سند تحول بنیادین به موضوع سلامت و توانایی جسمانی دانش آموزان توجه جدی شده و از آنجا که چاقی دانش آموزان به عنوان یک عامل خطر و زمینه ساز بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون است لذا طرح کاهش چاقی در دانش آموزان تحت عنوان “کوچ” در دستور کار قرار گرفته است.

چاقی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: در این طرح کاهش حداقل 3 درصدی دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن، ایجاد تغییر در رفتار و سبک زندگی دانش آموزان، غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی همه دانش آموزان در دو مرحله مورد توجه قرار دارد.

وی بیان کرد: در صورت مشارکت فعال دستگاه‌های اجرایی استان در حمایت از اجرای موفق طرح، اطلاع رسانیمناسب توسط رسانه ها برای توسعه مشارکت ها، افزایش دانش دانش آموزان و مردم در کنترل وزن بدن و ارائه روش های سبک زندگی سالم و تغییر در رفتارها در شورای آموزش و پرورش دنبال می شود.

طرح « کوچ» در استان قزوین 38 درصد پیشرفت دارد

اصغری از پیشرفت 38 درصدی طرح «کوچ» در استان خبرداد و تصریح کرد: اقدامات خوبی در اجرای این طرح در استان صورت گرفته و در حال حاضر در کشور رتبه اول را کسب کرده ایم و تاکنون ۳۸ درصد از پروژهعملیاتی شده است.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح تاکنون اطلاعات لازم درباره قد و وزن دانش آموزان استان جمع‌آوری و اطلاع رسانی خوبی انجام شده است.

اصغری تاکید کرد: در استان قزوین 21.5 درصد دانش آموزان دچار چاقی و اضافه وزن هستند و با غربالگری اولیه امیدواریم در یک دوره شش ماه بتوانیم وزن دانش آموزان چاق را تا 12 کیلو کاهش دهیم.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز