رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

کارت هوشمند ملی باید جامع و جوابگوی همه نیازهای هویتی شهروندان باشد

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۳:۲۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۵۶۲۷
کارت هوشمند ملی باید جامع و جوابگوی همه نیازهای هویتی شهروندان باشد
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: سیستم کارت ملی هوشمند باید جامع و به گونه ای طراحی شود تا همه اطلاعات هویتی افراد و نیازهای بانکی و خدماتی را پاسخگو باشد تا بتوانیم سایر کارتها را حذف و در هزینه ها صرفه جویی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در نشست با مدیرکل اداره ثبت احوال استان قزوین که روز سه شنبه در این اداره برگزار شد اظهارداشت: ثبت احوال رسالت سنگینی دارد و همه افراد از روز تولد تا مرگ نیازمند خدمات این دستگاه هستند.

وی بیان کرد: در گرفتن استعلام ها نیز اداره ثبت احوال نقش اساسی دارد و کار حاکمیتی می کند و در شرایطی که به سمت فعالیت مجازی می رویم این اداره همچنان نقش کلیدی خود را حفظ خواهد کرد. 

کارت ملی جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است

سیاهکلی گفت: در حالی که گذرنامه یک سند مهم و یونیک و بین المللی محسوب می شود ما هنوز نتوانسته ایم کارت هوشمند ملی را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم و آن را جایگزین سایر کارتها کنیم.

وفایی 33

وی اظهارداشت: در شرایط کنونی که هر شهروند کارتهای متعددی برای امور بانکی و گواهینامه رانندگی دارد باید بتوانیم همه اطلاعات هویتی افراد و نیاز بانکی و زندگی مردم را در کارت هوشمند ملی تجمیع کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآورشد: از کارشناسان ثبت انتظار داریم دیدگاههای تخصصی خود را برای تهیه کارت ملی هوشمند جامع که بتواند همه اطلاعات مورد نیاز را در خود ثبت کرده و در همه امور مورد استفاده قرار گیرد را به نمانیدگان ارائه کنند تا برای عملی شدن آن اقدام کنیم.

وی اظهارداشت: یکپارچه سازی امور می تواند به کاهش هزینه های مردم و دولت منجر شود و تهیه کارت ملی هوشمند جامع می تواند زمینه حذف شناسنامه و کارتهای متعدد مانند کارت سوخت، شناسنامه، گواهینامه راهنمایی و رانندگی، کارتهای بانکی و کپی از سایر مدارک هویتی را فراهم کند.

سیاهکلی اضافه کرد: با طبقه بندی اطلاعات در کارت هوشمند ملی می توانیم به گونه ای سیستم را طراحی کنیم که هر دستگاه بر اساس محدودیت تعریف شده بتواند به بخشی از اطلاعات هویتی افراد دسترسی داشته باشد تا امانتداری اطلاعات اشخاص هم حفظ شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: این ایده می تواند به صورت طرح یا لایحه از سوی کارشناسان اداره ثبت ارائه شود تا آن را در مجلس پیگیری و عملیاتی کنیم تا شهروندان با یک کارت ملی هوشمند بتوانند همه خدمات را دریافت کنند.

ثبت

وی در خصوص مشکلات مدیران دفاتر پیشخوان و کاهش درآمدهای آنها نیز بیان کرد: درآمد و هزینه دفاتر پیشخوان باید همخوانی داشته باشد تا به تعطیلی منجر نشود لذا از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم با درک شرایط این دفاتر در واگذاری امور خدماتی به بخش خصوصی تعامل و همکاری بیشتری با صاحبان دفاتر پیشخوان داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز