نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی:

مجلس در رسیدگی به مشکلات ایثارگران کوتاهی نمی کند

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۲۰:۴۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۵۸۶۶
مجلس در رسیدگی به مشکلات ایثارگران کوتاهی نمی کند
نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در ادوار مختلف در رسیدگی به مشکلات ایثارگران کوتاهی نکرده و همچنان عزم جدی دارد نیازهای آنها را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران عصر سه شنبه با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

روح الله عباسپور در این جلسه اظهارداشت: شهادت تجارتی بین شهید و خداست و کسانی که با خدا معامله کردند به سعادت رسیده اند زیرا دنبال رضایت حق تعالی بودند.

4

وی بیان کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و عزت و بالندگی ایران اسلامی مرهون ایثارگران و جانبازان و شهداست و این بزرگواران مانند چشم و چراغ ملتند که حفظ شان و جایگاه آنها رسالتی همگانی است.

عباسپور تصریح کرد: شاید ما از جان خود بگذریم اما هرگز از جان فرزندانمان نمی گذریم، اما خانواده شهدا با ایثار به م نشان دادند که ایثار و از خودگذشتگی لطفی است که از جانب الهی به بندگان خاص عطا می شود لذا اجر خانواده شهدا بالاتر از خود شهداست زیرا خانواده شاهد از بهترین سرمایه خود در راه پروردگار گذشتند.

نمایده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی از واگذاری اختیارات استاندار به رئیس بنیاد شهید برای تصمیم گیری در مورد تامین مسکن ایثارگران تشکر کرد و اظهارداشت: این حرکت ارزشمند  بیانگر عزم جدی استاندار و مسئولان استان برای خانه دار شدن ایثارگران است.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال و مسکن نیازها زیاد است هر چند در قانون جامع ایثارگران به نیازهای اساسی توجه شده اما همچنان نتوانسته ایم اقدامی برای خانه دار شهدن خانواده شهدا و ایثارگران صورت دهیم.

فاطمه

عباسپور اضافه کرد: البته مجلس شورای اسلامی از ادوار گذشته تاکنون هر اقدامی که برای ایثارگران لازم بوده انجام داده و در این راستا کوتاهی نکرده است و در این دوزره نیز آماده خدمت صادقانه به ایثارگران هستیم.

در ادامه فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نگهداری جانبازان برای خانواده ها بسیار سخت اس و هزینه سنگینی دارد و به دلیل پایین بودن سطح پوشش بیمه ای این خانواده ها با چالش های جدی مواجهند.

محمد بیگی تصریح کرد: بسیاری از داروها تحت پوشش بیمه نیست و تامین لوازم توانبخشی هم بسیار سخت است و باید برای حل این مشکلات اقدام کرد.

وی از کم بودن مستمری ها هم انتقاد کرد و افزود: زندگی خانواده شهدا به سختی می گذرد و برای حل مشکل مسکن؛ خودرو اشتغال و حق پرستاری همسر شهدا باید اقدام جدی شود.

در ادامه مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهارداشت: گفت در شهر قزوین 30 هکتار زمین شناسایی شده که باید از وزیر راه مجوز آن دریافت شود ودر بویبن زهرا هم ۸ هکتار زمین شناسایی و نقشه آن تهیه شده و آماده سازی و تفکیک خواهد شد.

123

وی بیان کرد: در اراضی بالای اتوبان در شهر قزوین باید طرح تفصیلی تهیه شود تا بتوانیم یک شهرک شاهد طراحی کنیم که ساخت واحدهای 5 طبقه می تواند در دستور کار باشد و در شهرستانها نیز طراحی واحدهای دو یا سه طبقه در اولویت خواهد بود.

در ادامه تفاهم نامه تامین و ساخت 1500 واحد مسکونی و ایجاد اشتغال برای 1100 نفر از خانواده ایثارگران امضا شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز